شناسهٔ خبر: 66824671 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بسیاری از تحولات با تلاش‌های بی‌وقفه شهید رئیسی به ثمر رسید

ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران با تأکید بر اینکه بسیاری از تحولات با تلاش‌های بی‌وقفه رئیس جمهور به ثمر رسید، ابراز داشتند که بسیاری از شاخص‌های کشور در عرصه‌های مختلف با زحمات شبانه روزی رئیس جمهور شهید در کشور تغییر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان تهران، حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی با اشاره به گرامیداشت سوم و چهارم خردادماه اظهار داشت: باید این روزهای حماسه و ایثار برای همیشه زنده بماند و فراموش نشوند.

وی با بیان اینکه امروز ملت ایران داغدار چند تن از بهترین های خدمت هستند، گفت: حادثه تلخ و غمبار شهادت شهدای خدمت را به مقام معظم رهبری، خانواده شهدا و همه مردم عزیز تسلیت می گویم، از دست دادن رئیس جمهور انقلابی و خادم واقعی سخت بود اما آنچه کشور را آرام نگه داشته است وجود رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی است.

خطیب نماز جمعه ورامین بیان کرد: ما در طول این چهار دهه پس از انقلاب با بحران ها و مشکلات زیادی مواجه بوده ایم اما آنچه که کشور را در برابر آسیب‌ها و خطرات مصون نگه داشته وجود با برکت ولایت است و خدا را شاکر هستیم که در این رخداد بسیار دردناک هم رهبر حکیمانه حافظ این کشور است.

وی ابراز احساسات باشکوه و مثال زدنی مردم در فقدان شهدای خدمت را غرور آفرین دانست و افزود: سال‌ها استکبار تلاش کرده است که بین مردم و مسئولان جدایی بیندازد، اما این حضور باشکوه چند میلیونی مشت محکمی بر دهان یاوه گویان بود و دیدیدم در تشییع پیکر شهدا در تهران، مشهد، تبریز، بیرجند و قم و سایر نقاط چه غوغایی برپا شد.

محمودی با اشاره به شهادت شهدای خدمت عنوان کرد: شهادت این عزیزان داغ سنگینی است ولی در روند خدمت رسانی هیچ وقفه‌ای ایجاد نشده است و طبق قانون و دستور مقام معظم رهبری، مسئولان آماده برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خواهند شد و از چند روز دیگر ثبت نام آغاز می شود، یقیناً مردم در انتخابات دقت خواهند کرد تا راه شهید رییسی ادامه پیدا کند.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به اینکه مسائل فلسطین همچنان در صدر و مهم‌ترین مسائل جهان است، گفت: جنایات رژیم غاصب صهیونیست همچنان ادامه دارد، این رژیم نژاد پرست منطق بی منطقی و جنایت است و هیچکس هم مانع جنایت او نمی‌شود.

خطیب نماز جمعه ورامین عنوان کرد: مقاومت فلسطین همچنان با قدرت ادامه دارد و ادامه خواهد داشت، به اراذل و اوباش صهیونیستی که این روزها به خاطر این حادثه دردناک برای ملت ایران اظهار خوشی می‌کنند، اعلام می‌کنم که آزادگان دنیا به زودی شکست رژیم غاصب صهیونیستی را جشن خواهند گرفت و تا آن روز فریادمان «مرگ بر اسرائیل» خواهد بود.

*بسیاری از تحولات با تلاش‌های بی‌وقفه رئیس جمهور به ثمر رسید

حجت‌الاسلام حمزه محمدی امام جمعه شهرقدس در خطبه‌های نماز جمعه که ظهر امروز در مصلی برگزار شد، در جمع نمازگزاران ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و تسلیت عروج ملکوتی رئیس جمهور شهید و همراهان شهیدشان اظهار داشت: انسان حلیم می‌تواند به بالاترین درجات برسد و بر خشم و جهل غلبه داشته باشد.

وی افزود: بردباری و صبر موجب می‌شود انسان محبان و دوستان بیشتر داشته باشد و در ارتباط با یکدیگر لازم است زود قضاوت نکنیم و اخلاق‌مدار باشیم.

امام جمعه شهرقدس با اشاره به حادثه شهادت رئیس جمهور و همراهان گفت: خادم‌الرضا شهید رئیسی اهل توسل و معنویت بود و در زیارت‌ها و مجالسی که حضور داشتند می‌توان مشاهده کرد و ایشان هیچ وقت میل به دنیا و اشرافی‌گری پیدا نکرد. 

وی گفت: شهید رئیسی طی دوران خدمت چه در دستگاه قضایی و چه آستان قدس به محرومین توجه و در مدیریت مهارت و عقلانیت داشت و در انجام امور صادق و مسولیت‌پذیر بود و در مبارزه با فساد موفق عمل کرد. 

محمدی با بیان اینکه تلاش‌های رئیس جمهور شهید طی حدود سه سال قابل تأمل و توجه است افزود: بسیاری از شاخص‌های کشور در عرصه‌های مختلف بهداشت، نفت، گاز، مهار تورم، خدمات‌رسانی در مناطق روستایی و آبرسانی با زحمات شبانه روزی رئیس جمهور شهید در کشور تغییر کرد.

وی به دستاوردهای نهضت ملی مسکن اشاره کرد و در ادامه گفت: در مسئله پرتاب ماهواره از رکود به رکورد رسیدیم و بسیاری از تحولات با تلاش‌های بی‌وقفه رئیس جمهور به ثمر رسید.

امام جمعه شهرقدس با اشاره به حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت ابراز داشت: امیدواریم این سیل جمعیت مورد عنایت امام رضا(ع) قرار گیرد و کشورهای متعددی عزای عمومی اعلام کردند و به عزاداری پرداختند. 

وی بیان کرد: برای خدمت به مردم نیاز به سیاستمداران اهل معنویت، خستگی‌ناپذبر و با سعه‌صدر داریم و سیاستمداری که اهل ولایت و تقوا نیست نمی‌تواند به مردم خدمت کند.

*رکن اصلی در شخصیت شهید رئیسی صداقت بود

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی نوری امام جمعه شهریار در خطبه‌های نمازجمعه که در مصلی امام خمینی(ره) ظهر امروز برگزار شد، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی و خدامحوری در زندگی اظهار داشت: آیت الله شهید رئیسی حماسه‌ساز میدان خدمت صادقانه و بی‌منت به ملت و مملکت بود. 

وی افزود: شهید رئیسی فقط محبوب ملت ایران نبود و پس از خبر شهادت آیت الله رئیسی در هفت کشور ترکیه، هند، پاکستان، لبنان، عراق، سوریه و کوبا عزای عمومی اعلام کردند. 

امام جمعه شهریار گفت: شهید رئیسی در کسوت یک روحانی فاضل سید مومن و اهل سعه صدر بود و همت جهادی و شجاعت صدق و راست در گفتار و رفتار او را یک عاشق تمام عیار خدمت به مردم تبدیل کرده بود.

وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی سبک زندگی و مدیریت علوی داشت، ابراز داشت: تقوا، اخلاص، ساده زیستی و عدالت طلبی، فساد ستیزی، توکل به خدا و ولایتمداری از ویژگی‌های بارز و رکن اصلی در شخصیت شهید رئیسی صداقت بود.

‌حسینی نوری بیان داشت: آیت الله شهید رئیسی در کسوت ریاست جمهوری پر از امید و نشاط، تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر بود و روحیه جهادی داشت و در خدمت صادقانه به مردم بود بی‌قرار بود.

*شهید جمهور تصویری بسیار امید بخشی را از یک مدیر جهادی نشان داد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسجاد موسوی امام جمعه گلستان با تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان گفت: هفته‌ای که سپری شد بر ملت ایران سخت گذشت چون در سوگ رئیس جمهور جهادی، انقلابی و مردمی و تعدادی از خادمین ملت عزادار شدند.

وی ادامه داد: شهید رئیسی موفق شد تصویری بسیار امید بخش در جایگاه ریاست جمهوری از یک مدیر جهادی و تراز انقلاب ارائه کند.

امام جمعه گلستان تصریح کرد: اخلاص، ولایتمداری، اخلاق مداری از ویژگی‌های شاخص آیت الله رئیسی بود، خدمت به مردم، گره گشایی از کار مردم و شاد کردن دل مردم و پیش بردن امور مردم از دغدغه‌های شبانه روزی این سید آسمانی بود.

موسوی با بیان اینکه سفرهای استانی و شهرستانی و نشستن پای صحبت مردم و رفع مشکلات آنان از نقاط درخشان کارنامه شهید جمهور بود، گفت: 22 خصوصیت آیت الله رئیسی ویژگی و صفت مانند عالم مجاهد، مردی با کفایت، خادم الرضا(ع)، فداکار، پرتلاش، خستگی ناپذیر، برای آیت الله رئیسی در پیام رهبر معظم انقلاب نشان از رضایت کامل ایشان از این شهید بزرگوار و گفتمان وی دارد که باید استمرار داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما