شناسهٔ خبر: 66824615 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امیدواریم رئیس جمهور آینده ادامه دهنده مسیر شهید رئیسی باشد

امام جمعه همدان با بیان اینکه مسئولان نظام می‌توانند مثل رئیسی حزب در بین مردم بودن را انتخاب کنند، گفت: امیدواریم رئیس جمهور آینده ادامه دهنده مسیر شهید رئیسی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت‌الله جبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان در حسینیه امام(ره)، اظهار داشت: شهید رئیسی خاطره‌های خوش خدمت شهید رجایی را در جامعه زنده کرد و نشان داد می‌توان رئیس جمهور بود، اما در مقابل مردم تواضع داشت.

وی عنوان کرد: روزهای گذشته و ضایعه از دست دادن رئیس جمهور برای مردم ایران بسیار اندوهبار و سخت بود که به رهبر انقلاب، مردم و خانواده شهدا تسلیت می‌گوییم ضمن اینکه ملت ما شهادت 72 تن، شهید رجایی و باهنر را فراموش نکرده‌اند و شهید رئیسی خاطرات خوش مسئولان صادق را برای ما زنده کرد، ایشان ثابت کرد هنوز هستند مسئولانی که در نظام جمهوری اسلامی صادقانه بنای خدمت دارند و در این مسیر شب و روز نمی‌شناسند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه شهید جمهور ثابت کرد می‌توان قدرت داشت، اما در برابر طعنه‌ها سکوت کرد بیان کرد: حزب سیدالشهدای خدمت، حزب مردم بود و به جز منافع مردم به چیز دیگری فکر نمی‌کرد و اگر شهید رئیسی این رفتارها را داشت پس دیگر مسئولان هم می‌توانند این روش و منش را داشته باشند.

شعبانی موثقی عنوان کرد: رئیس جمهور مردمی ما به جای تکیه بر صندلی قدرت، در کنار مردم و در نقطه صفر مرزی به دنبال حل مشکلات مردم بود و این گونه سکنات نشان داد این سبک مسئولان هنوز نیز حضور دارند، چرا که آنها تربیت شده مکتب امامین انقلاب هستند.

وی با تاکید بر اینکه زندگی‌ شخصی‌ آیت‌الله رئیسی با عموم مردم تفاوتی نداشت، تصریح کرد: گاهی این شائبه ایجاد می‌شد که شاید مسئولان از آرمان‌ها فاصله گرفته‌اند و یا گمان می‌شد برخی دنیازده و سیاست‌زده شده‌اند، اما شخص رئیس جمهور با تواضع نشان داد که می‌توان رئیس جمهور بود، اما در مقابل مردم با فروتنی رفتار کرد و نشان داد بیت‌المال می‌تواند در دسترس باشد اما ساده‌زیست بود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری گفت: این مرد بزرگ نشان داد می‌توان سیاسی بود اما زیست اخلاقی هم داشت، می‌شود وارد عرصه سیاست شد اما دنبال حزب و گروه خودت نبود.

شعبانی موثقی تصریح کرد: تبعیت از ولی‌فقیه، مبارزه با فساد و تلاش برای تحقق عدالت از دیگر ویژگی‌های شهید رئیسی بود و تبعیت واقعی از ولی فقیه در همه رفتارهای رئیس جمهور نه در حد حرف که در عمل مشهود بود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ چیزی همانند حضور مردم در صحنه دشمن را نا امید نمی‌کند اظهار داشت: حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت، تأکیدی بر پیوند بین مردم و مسئولان و امام و امت بود.

امام جمعه همدان گفت: شهید رئیسی نشان داد می‌توان حزب مردم را انتخاب کرد، پس مسئولان امروز نظام اسلامی هم می‌توانند در این مسیر باشند و می‌شود، کسی انکار نکند و بهانه بیاورد که فضای سیاسی پیچیده است.

شعبانی موثقی   تاکید کرد: می‌دانیم که او با چه شرایط سختی دولت را تحویل گرفت چنانچه در همان جلسه اول این مطرح شد که حقوق ماه بعد را چگونه باید پرداخت کرد؟! او شبانه‌روز مجاهدت کرد و خسته نشد ضمن اینکه آیت‌الله رئیسی مبارزه با فساد را با تمام توان دنبال کرد و در ماجرای چای دبش دیدیم که چطور ورود کرد.

وی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی دارای بنیان‌های مستحکمی بوده و وابسته به افراد نیست، چرا که مسیر حق متوقف شدنی نیست و مردم این مسیر را طی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه ما خدایی را داریم که خرمشهر را آزاد کرده است و همین خدا اعتقاد داریم افزود: مراقب باشیم تا از گمانه‌زنی‌های بی‌دلیل در رابطه با علت حادث پرهیز کنیم و باید منتظر ماند تا از منابع رسمی این موضوع اعلام شود.

شعبانی موثقی با بیان اینکه در بیانیه پایانی مجلس خبرگان رهبری بر لزوم استمرار مسیر خدمت و تلاش جهادی برای رفع مشکلات مردم تأکید شد عنوان کرد: صدور پیام‌های تسلیت و حضور بسیاری از سران کشورها در مراسم شهدای خدمت، محصول زحمات دستگاه دیپلماتیک بود.

وی بیان کرد: امیدواریم کسی که در عرصه ریاست جمهوری وارد می‌شود، ادامه دهنده این مسیر بوده و برای رفع مشکلات مردم تلاش جهادی کند، دولتی باید انتخاب شود که سلوکش مردمی و جهادی باشد، مردم انتظار استمرار فضای خدمت را دارند.

انتهای پیام/

نظر شما