شناسهٔ خبر: 66824011 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

درآمدی که ماندن آزمون در رم را تضمین می‌کند

رم می‌تواند با کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا به درآمد قابل توجهی برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، با حضور ۳۶ تیم در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا، پول بیشتری در جریان خواهد بود و باشگاه‌های شرکت‌کننده درآمد بیشتری خواهند داشت.

آتالانتا ۴۹ میلیون، میلان ۴۶ و بولونیا ۲۷ میلیون دریافت خواهند کرد. یوونتوس و اینتر بیشترین درآمد را خواهند داشت، مگر اینکه پای رم هم به میان بیاید.

در حال حاضر تخمین مبلغ دقیق غیرممکن است اما ارقامی که گفته شده به واقعیت نزدیک هستند. به‌جز بولونیا که به دلیل موقعیت پایین در اروپا درآمدی زیر ۳۰ میلیون یورو خواهد داشت، دیگر تیم‌ها بین ۴۶ تا ۵۵ میلیون دریافت خواهند کرد و در صورتی‌که رم سهمیه چمپیونزلیگ را کسب کند، ثروتمندترین باشگاه ایتالیایی از لحاظ درآمد در مسابقات اروپایی خواهد بود.

مجموع جوایز کل لیگ قهرمانان فصل بعد به حدود ۲.۵ میلیارد خواهد رسید. (۵۰۰ میلیون بیشتر از فرمت قبلی). این مبلغ در سه بخش تقسیم می‌شود: ۱- حضور تیم‌ها ۶۷۰ میلیون، ۲-نتایج ۹۵۰ میلیون، ۳- درآمد تلویزیونی و رده‌بندی کلی تیم‌ها در اروپا ۸۵۰ میلیون.

نکته جالب این است که نتایج بیشترین درآمد را به خود اختصاص می‌دهند. تیمی که با پیروزی در تمام بازی‌های گروهی جام را بالای سر ببرد ۹۰ میلیون یورو درآمد خواهد داشت.

در دو بخش دیگر هم درآمد تلویزیونی و رده‌بندی در ۱۰ سال گذشته درآمد بیشتر را به خود اختصاص داده‌اند.

2025689

درآمد ایتالیایی‌ها 

درآمد تخمینی فعلی در حال حاضر نمی‌تواند دقیق باشد چون هنوز برخی از تیم‌های راه‌یافته مشخص نشده‌اند که ممکن است رتبه‌بندی را تغییر دهند، از جمله رم، اما به نتیجه کلی نزدیک شده‌ایم. اینتر حدود ۵۳ میلیون خواهد داشت، یوونتوس هم با همان مبلغ در کنار اینتر ایستاده است. آتالانتا کمی کمتر، حدود ۵۰ میلیون. برای میلان پیش‌بینی شده ۴۶ میلیون درآمد وجود داشته باشد. بولونیا که در سال‌های گذشته در اروپا حضور نداشته، حدود ۲۷ میلیون درآمد خواهد داشت. اگر رم سهمیه‌اش را کسب کند، به لطف رتبه‌بندی عالی خود در اروپا، حدود ۵۵ میلیون درآمد خواهد داشت و به صدر بیشترین دریافتی خواهد رفت.

در بهترین حالت تیمی که قهرمان چمپیونزلیگ شود با تمام دریافتی‌ها می‌تواند به درآمد ۱۵۰ تا ۱۵۵ میلیون یورویی برسد، به‌علاوه حدود ۵۰ میلیون یورو از بلیت‌فروشی. یک درآمد حدودا ۲۰۰ میلیونی که می‌تواند با شرکت در جام باشگاه‌های جهان افزایش یابد.

در پایان لیگ اروپا و لیگ کنفرانس هم وجود دارند، که به ترتیب ۵۸۵ و ۲۶۵ میلیون یورو ارزش دارند و برای تیم‌هایی که مشکل مالی دارند، اعداد قابل توجهی است.

نظر شما