شناسهٔ خبر: 66823975 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آیت‌الله رئیسی با وجود همه مشکلات کشور را به اقتدار رساند

فرماندار سپاه ثارالله استان کرمان گفت: آیت‌الله رئیسی دولت را با خزانه خالی تحویل گرفت و با وجود همه مشکلات کشور را به اقتدار رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تسنیم از کرمان، سردار محمدعلی نظری ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرمان با تسلیت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان و همراهان ایشان و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای عملیات بیت‌المقدس، اظهار داشت: چهارم خردادماه روز مقاومت و پایداری نام گرفته و تقارن این ایام با روزهای شهادت شهدای خدمت را داریم.

وی با اشاره به سالروز عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، بیان کرد: سوم خرداد سالروز افتخارآفرینی رزمندگان کشورمان است که توانستند پس از 19 ماه خرمشهر را از اشغال رژیم بعثی آزاد کنند.

فرماندار سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه رزمندگان کشور ما در مدت بیش از 20 روز با تجهیزات بسیار اندکی که در اختیار داشتند در چهار مرحله و سه محور توانستند خرمشهر را آزاد کنند، خاطرنشان کرد: عملیات بیت‌المقدس عملیاتی بود که همه دنیا را متحیر کرد و این عملیات در واقع تحمیل اراده ایران اسلامی نه فقط بر رژیم بعث عراق که بر تمام دنیا بود.

وی با اشاره به اینکه دشمن قبل از عملیات بیت المقدس همه تمهیدات لازم را پیش‌بینی کرده بود، اما با همکاری ارتش و سپاه و نیروهای مردمی کشورمان توانستیم خرمشهر عزیز را آزاد کنیم و این موفقیت، ریل پیروزی برای سایر عملیات‌ها شد، ادامه داد: در این عملیات تیپ ثارالله با فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی حضور داشت و جزو تیپ‌های موفق بود.

نظری با اشاره به تقارن این روزها با حادثه تلخی که همه را در بهت و حیرت قرار داده، گفت: در ایام مقاومت و خدمت قرار داریم و آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهوری بود که فعل خدمت را به درستی صرف کرد.

وی با بیان اینکه کشور ما مملو از مدیران خدمتگزار و توانمند است، اما آیت‌الله رئیسی در مدت این سه سال خدمات ارزشمند زیادی از خود به جای گذاشت، ادامه داد: تشییع جنازه با شکوه این شهدا ما را به یاد تشییع جنازه حاج قاسم انداخت.

فرماندار سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به شهادت وزیر امورخارجه کشورمان، بیان کرد: وزیر امورخارجه شهید ما یک دیپلمات شجاع و چند بعدی بود و از وی به عنوان حاج قاسم دیپلماسی نام می‌بردند؛ این شهید بزرگوار برای پیروزی و اثربخش بودن عملیات وعده صادق اقدامات مهم و موثری انجام داد.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی و نظامات فکری و عملی رئیس جمهور شهیدمان، بیان کرد: آیت‌الله رئیسی از کودکی محرومیت را با تمام وجود خود درک کرده بود و در آیت‌الله رئیسی آیینه تمام نمای شهیدان رجایی و بهشتی است.

نظری با بیان اشاره به مردمی بودن، خستگی‌ناپذیر بودن و مردم میدان بودن شهید رئیسی، گفت: در سفرهایی که به کرمان داشت مردم به راحتی با وی ارتباط می‌گرفتند و در جمع مردم حاضر می‌شد؛ مدیر به تمام معنا جهادی بود و پیگیر مشکلات مردم از نزدیک و در صحنه بود.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور در محروم‌ترین نقاط استان کرمان حاضر شد، در جمع مردم قرار گرفت و از نزدیک با مردم گفت‌وگو کرد، افزود: حتی استاندار کرمان تا آن لحظه به «تنگشاه» نرفته بود و پس از آن هم به «کروچان» رفت.

فرماندار سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: با وجودی که پیش‌بینی طوفان شن شده بود و با وجود اصرار ما رئیس جمهور حاضر نمی‌شد مردم را رها کند و تا آخرین لحظه به تک تک سخنان مردم گوش داد و پای درددل آنها نشست و پس از آن هم دستوراتی دادند و پیگیر حل مشکلات مردم بود.

وی با اشاره به اینکه شهید رئیسی تحولگرا به تمام معنا واقعی و به دنبال توسعه عدالت بود، گفت: طوری عمل می‌کرد گویی می‌دانست که سه سال بیشتر فرصت ندارد و هیچ فرصتی را برای خدمت‌رسانی به مردم از دست نمی‌داد.

نظری با اشاره به سفری که شهید رئیسی در سیل 1400 به کرمان داشت اشاره کرد و گفت: این سفر به «از کرملین تا کرمان» معروف شد و ما در تمامی این سفرها از پیگیری و تلاش خستگی‌ناپذیر رئیس جمهور متعجب می‌شدیم، با انرژی برای حل مشکلات مردم کار می‌کرد و خصوصیات اخلاقی و فکری ایشان بسیار به حاج قاسم نزدیک بود.

وی با بیان اینکه روزی که آیت‌الله رئیسی دولت را تحویل گرفت انبارهای آذوقه کالاهای اساسی بیشتر استان‌ها بیشتر دو هفته تداوم نداشت و فروش نفت ما به 200 هزار بشکه رسیده بود و پولی هم در قبال آن دریافت نمی‌کردیم، ادامه داد: اینقدر دیپلماسی ما آنقدر ضعیف عمل کرده بود که بعضی از کشورهایی که توان حرف زدن مقابل جمهوری اسلامی را ندارند آن زمان ما را به کالاهای نامرغوب خودشان حواله می‌کردند.

فرماندار سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه در آن زمان روزانه 400 تا 500 نفر از مردم ما به دلیل کرونا جان می‌باختند و نه تولید داخلی واکسن داشتیم و نه کسی حاضر می‌شد به ما واکسن بدهد، افزود: آیت‌الله رئیسی در ابتدای این دولت یک خزانه خالی را تحویل گرفت و 8 هزار میلیارد دلار پول کشور که برای ارزاق مردم در طول سال اختصاص پیدا کرده بود در 5 ماه نخست و قبل از تحویل دولت هزینه شده بود.

وی با بیان اینکه در وضعیتی که می‌گفتند دولت سیزدهم 40 روز هم دوام نمی‌آورد، آیت‌الله رئیسی دولت را تحویل گرفت، گفت: در ادامه هم همه شاهد بودند که حدود 9 ماه کشور را درگیر جنگ ترکیبی کردند با این وجود حتی یک روز هم از خدمت به مردم دست نکشید و با وجود برخی از عناصر خودباخته‌ای که در بدنه دولت وجود داشت کار را ادامه داد.

نظری با اشاره به جمعیتی که برای تشییع شهدای خدمت آمده بودند و هیئت‌هایی که از دیگر کشورها برای ادای احترام آمدند، بیان کرد: قدرشناسی مردم را همه دیدند و این نتیجه اقدامات و خدمات ارزنده دولت آیت‌الله رئیسی بود.

وی با بیان اینکه شهید خدمت در حوزه دیپلماسی نیز اقدامات زیادی انجام داد که از جمله مهمترین آنها می‌توان به گسترش روابط با دیگر کشورها، عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای و ارتباط موثر با کشورهای عضو بریکس اشاره کرد و گفت: رکورددار سفرهای استانی، بازگرداندن 9 هزار کارخانه نیمه تعطیل و تعطیل به چرخه تولید و آبرسانی به 7 هزار روستا و رساندن فروش نفت به 1.5 بشکه و دریافت پول آن از دیگر اقدامات این دولت است.

فرماندار سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه شاخص‌های انتخاب رئیس جمهور بعدی را در اقدامات این دولت ببینید و مراقب باشید کسانی که تا امروز از کاه کوه می‌ساختند دوباره به میدان نیایند، گفت: مراقب باشد کسانی که به انقلاب و نظام لگد زدند و در مقابل دنیا ما را خوار کردند دوباره از لانه‌های خود بیرون نیایند و به دنبال کسب مسئولیت نباشد.

انتهای پیام/511/

نظر شما