شناسهٔ خبر: 66823455 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

روایت آرنولد از شب غم‌انگیز دیدار استرالیا - ایران

سرمربی استرالیا درباره شب تلخ فوتبال این کشور که فیفا واژه «فاجعه» را برای آن به کار برده، صحبت کرد.

صاحب‌خبر -

گراهام آرنولد سرمربی فعلی تیم ملی فوتبال استرالیا که ۵۶ بازی ملی با پیراهن این تیم در کارنامه دارد، اخیراً گفت‌وگویی با سایت فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) داشته و در این مصاحبه به اتفاقات دیدار برگشت استرالیا با ایران که به «حماسه ملبورن» معروف است، اشاره کرد.

سایت فیفا درباره این مسابقه نوشت: « دوران بازی کمتر بازیکنی به این شکل غم‌انگیز به پایان رسید. اعداد و حروف روز ۲۹ نوامبر سال ۱۹۹۷ (۸ آذر ۱۳۷۶) بر دل هر فوتبالدوست ایرانی به شادی نقش بسته و از درد بر سینه استرالیایی‌ها حک شده است. در دیدار برگشت پلی‌آف برای تعیین آخرین تیم جام جهانی ۱۹۹۸، استرالیا با سرمربیگری تری ونبلز فقید توانست در نیمه اول با نتیجه ۲ بر صفر از حریف خود پیش بیفتد؛ البته قبل از وقوع فاجعه.

سپس یک هوادار که به ایجاد اختلال در رویدادهای اصلی معروف بود، وارد زمین شد و تور دروازه استرالیا را پاره کرد. ایران پس از آن طی ۱۵ دقیقه دو بار موفق به گلزنی شد و به لطف گل زده بیشتر در خانه حریف، به جام جهانی رسید. انتظار ۲۴ ساله استرالیا برای صعود به جام جهانی ادامه داشت.

آرنولد که آخرین بازی ملی خود را برابر ایران تجربه می‌کرد، درباره این مسابقه اظهار داشت: وقتی ۲ بر صفر جلو هستید و مربی باتجربه‌ای چون تری ونبلز دارید که خطاب به بازیکنان فریاد می‌زند که هنوز هیچ چیزی تمام نشده، باید مراقب باشید و سپس برد ۲ بر صفر را با تساوی ۲-۲ عوض می‌کنید، ویرانگر است. ونبلز به من نگاه کرد و گفت این ناعادلانه‌ترین نتیجه‌ای بود که در دوران مربیگری‌ام کسب کرده‌ام.

سرمربی استرالیا با بیان اینکه می‌خواهد ذهنیت‌ها نسبت به فوتبال این کشور را تغییر بدهد، گفت: نسبت به داخل استرالیا، خارج از کشور احترام بیشتری نسبت به تیم ملی حس می‌کنیم. من در کنفرانس مربیان کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) حاضر شدم و دیدم این مربیان، استرالیا را در کنار تیم‌هایی چون ژاپن، کره جنوبی و ایران قرار می‌دهند. انتظارات در استرالیا بالاست، اما احترام یکسانی در کشورمان نسبت به تیم ملی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: پایان کار استفانو پیولی در میلان/ سرمربی قهرمان از کار برکنار شد!

نظر شما