شناسهٔ خبر: 66819192 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برق بیمارستان شهداء الاقصی در غزه به طور کامل قطع شد

سخنگوی بیمارستان شهداء الاقصی با اعلام خبر قطع کامل برق این بیمارستان در پی تمام شدن سوخت، در خصوص بروز فاجعه بشری در این مرکز درمانی هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سخنگوی بیمارستان «شهداء الاقصی» در غزه از توقف فعالیت تنها مولد برق بیمارستان در پی تمام شدن سوخت خبر داد و گفت که علی‌رغم درخواست‌های مکرر از جامعه بین‌المللی، اما هیج سوختی به این بیمارستان نرسیده است.

در تصاویری که از این بیمارستان منتشر شده، پزشکان تلاش دارند با استفاده از پتو، نوزادان را گرم نگه دارند.

 به گفته سخنگوی بیمارستان سوخت باقی مانده تنها یک پنجم نیاز کادر درمان را بر طرف می‌کند و برای جلوگیری از بروز فاجعه به 50 هزار لیتر سوخت طی ساعات پیش رو نیاز است.

تمام شدن سوخت این بیمارستان در حالی است که بمباران شدید مناطق مختلف غزه همچنان ادامه دارد و شامگاه گذشته نیز تعداد زیادی شهید و مجروح در پی بمباران خانه‌ای در دیرالبلح، به این بیمارستان منتقل شدند.

با اشغال گذرگاه رفح از سوی ارتش اشغالگر اسرائیل در 18 اردیبهشت ماه، میزان وورد کمک‌ها به غزه به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

در این راستا سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا -مدیترانه چند روز پیش اعلام کرد: ادامه بسته شدن گذرگاه زمینی رفح بین نوار غزه و مصر بعد از تسلط ارتش اسرائیل بر آن در 7 مه بحران انسانی فاجعه بار را برای غیرنظامیان فلسطینی در غزه تشدید می‌کند.

این سازمان حقوق بشری در بیانیه خود تاکید کرد: اسرائیل با بستن گذرگاه رفح محاصره خفقان آور علیه نوار غزه را تشدید کرده و به طور کامل این منطقه را از جهان جدا کرده است

انتهای پیام/

نظر شما