شناسهٔ خبر: 66817810 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سوریه و شهادت رئیسی؛ تجربه ای به تلخی شهادت سردار سلیمانی

همزمان با انتشار خبر شهادت شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان در سانحه سقوط بالگرد، مردم سوریه با حضور برابر مقر سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق مراتب تسلیت و قدردانی خود را از این دو شهید گرانقدر در حمایت از مردم سوریه برابر تحریم های غرب ابراز داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، همزمان با اعلان سه روز عزای عمومی در سوریه در پی شهادت شهید سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران و هیئت همراه، رسانه ها و تلویزیون سوریه، با قطع برنامه های عادی خود به پوشش اخبار مربوط به این سانحه پرداختند.

 

.

 

همچنین با دستور دولت سوریه پرچم این کشور در تمامی سفارتخانه ها و مراکز دیپلماتیک خارج از کشور و در داخل، به حالت نیمه افراشته درآمد.

 

حسام زیدان؛ تحلیلگر سیاسی در گفتگو با خبرنگار تسنیم، ضمن ابراز تسلیت به دولت و ملت ایران و طلب مغفرت برای شهدای سانحه سقوط هواپیمای رئیس جمهور ابراز داشت: شهادت آقای رئیسی و همراهان ایشان، مهم ترین رویداد خبری ده سال اخیر در سوریه بود.

کشور سوریه , سید ابراهیم رئیسی , حسین امیرعبداللهیان ,

وی در ادامه در تشریح دلایل اهمیت این رویداد در نگاه افکار عمومی سوریه گفت: سفر آقای رئیسی به سوریه در سال 2023 و بازدید ایشان از برخی محلات دمشق و گفتگوی مستقیم با مردم، رابطه ای عمیق را میان ایشان و شهروندان سوری ایجاد کرده بود. علاوه بر این هر زمان شهید امیرعبداللهیان به دمشق سفر می کرد، مردم سوریه منتظر رویداد و خبری مسرت بخش بودند.

همزمان با انتشار خبر سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراه، شهروندان سوری با تجمع برابر سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق با قراردادن تاج گل و روشن کردن شمع همبستگی خود را با دولت و مردم ایران ابراز داشتند.

یک بانوی سوری که به منظور اعلام همبستگی با دولت و ملت ایران در این اجتماع حاضر شده بود، به خبرنگار تسنیم در دمشق گفت:  آرزو داشتیم می توانستیم به ایران سفر کنیم و انجام وظیفه می کردیم. حضور در سفارت کمترین کاری است که با آن می توانیم با مردم ایران اظهار هم دردی کنیم.

کشور سوریه , سید ابراهیم رئیسی , حسین امیرعبداللهیان ,

یک شهروند جوان سوریه نیز ضمن دردناک خواندن ضایعه از دست دادن شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان به خبرنگار تسنیم گفت:  لحظه ای که خبر شهادت به ما رسید، خبر مصیبت باری بود؛ دقیقا مثل خبر شهادت سردار سلیمانی، شروع به ذکر صلوات و دعاء برای ایشان و برای سلامتی شان کردیم.

کشور سوریه , سید ابراهیم رئیسی , حسین امیرعبداللهیان ,

 

مردم سوریه با بازخوانی خاطرات سفر سال گذشته رئیس جمهور شهید اسلامی ایران و سفرهای مکرر شهید حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه فقید کشورمان ضمن قدردانی از تلاش های این دو در دفاع از حقوق مردم سوریه برابر تحریم های اقتصادی غرب و مبارزه با تروریسم، مراتب قدردانی خود را از این دو شهید گرانقدر ابراز داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما