شناسهٔ خبر: 66817595 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

روسیه و بحرین چندین توافقنامه امضا کردند

صاحب‌خبر -

شفقنا- روسیه و بحرین در پی مذاکراتی که امروز میان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین در مسکو برگزار شد، تعدادی توافقنامه و یادداشت تفاهم امضا کردند.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «عبداللطیف بن راشد الزیانی وزیر امور خارجه پادشاهی بحرین با تعدادی از وزرای روسیه یادداشت تفاهم امضا کردند».

طبق این گزارش؛ «آنتون علیخانوف» وزیر صنعت و تجارت روسیه تفاهم نامه همکاری با سرویس بهداشت عمومی بحرین برای همکاری در زمینه صنایع دارویی و پزشکی امضا کردو با «رومن استاروویت»، وزیر حمل و نقل روسیه نیز یادداشت تفاهمی با وزارت حمل و نقل و ارتباطات بحرین امضا کردند.

«میخائیل موراشکو»، وزیر بهداشت نیز تفاهم نامه‌ای بین وزارت بهداشت روسیه و بحرین امضا کردند.

در ادامه وزیر فرهنگ روسیه، «اولگا لیوبیموا» نیز یادداشت تفاهمی بین وزارت فرهنگ روسیه، وزارت فرهنگ و اداره فرهنگ و آثار باستانی بحرین در دوره بین 2024-2027 و همچنین یادداشت تفاهم برای برگزاری «فصول روسیه» در سال 2025 در بحرین امضا کرد.

مراسم امضای این تفاهم نامه‌ها با حضور «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین برگزار شد.

گفتگوهای رئیس جمهور روسیه و حمد بن عیسی پادشاه بحرین امروز در مسکو انجام شد و پوتین ضمن استقبال از مهمان بحرینی خود، خاطرنشان کرد: «روسیه و بحرین سال آینده سی و پنجمین سالگرد تاسیس روابط دیپلماتیک بین دو کشور را جشن خواهند گرفت. پوتین ضمن آنکه آن را “دستاوردهای زیادی” توصیف کرد گفت که اکنون “کانال‌های ارتباطی از طریق وزارت امور خارجه” وجود دارد».

این خبر را در وبگاه آرتی عربی ببینید

نظر شما