شناسهٔ خبر: 66817594 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آیا از پوست موز می‌توان شیرینی و نان تهیه کرد؟

صاحب‌خبر -

شفقنا-یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که اگر پوست موز ابتدا آب‌پز سپس خشک و به آرد تبدیل شود، می‌توان آن را به محصولات شبیه نان تبدیل کرد که هر چند بهتر از گندم نخواهد بود اما به همان اندازه خوشمزه خواهد بود.

به گزارش شفقنا به نقل از اسپوتنیک، این مطالعه ثابت کرد که این روش ایمن و در عین حال مفید است.

پوست موز سرشار از مواد معدنی و مواد مغذی است که با سرطان مبارزه می‌کند به عنوان مثال، کیک قندی که از پوست موز تهیه می‌شود، حاوی مقدار زیادی فیبر، منیزیم، پتاسیم و آنتی اکسیدان است.

از سویی دیگر، اضافه کردن بیش از حد آرد پوست موز منجر به ایجاد الیاف قهوه‌ای و تا حدودی سفت می‌شود اما وقتی آرد حاوی 7.5 درصد پوست موز شود، فیبر بسیار متعادل‌تر و جذاب‌تر می‌شود.

در حالی که این مطالعه فقط اهمیت افزودن پوست موز به کیک‌های پخته شده را نشان می‌دهد، یافته‌های دیگر نشان ‌می‌دهد که استفاده از آرد پوست موز در نان، کیک و پاستا ممکن است فواید زیادی داشته باشد.

در همین حال، این مطالعه نشان می‌دهد جایگزینی حدود 10 درصد از آرد گندم با آرد پوست موز می‌تواند نان پخته شده را با نرخ بالاتر پروتئین، کربوهیدرات و چربی غنی کند.

طبق این مطالعه، خوردن پوست این میوه نه تنها یک گزینه سالم است، بلکه می‌تواند به کاهش ضایعات مواد غذایی کمک کند چرا که حدود 40 درصد وزن موز در پوست آن است و در بیشتر مواقع این پوست مغذی دور ریخته می‌شود.

بر اساس این مطالعه، پوست موز هنگامی که نپخته باشد، بی‌فایده است اما اگر به طور صحیح آماده شود، مفید خواهد بود، این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که پوست موز می‌تواند به افزایش عمر مفید برخی از محصولات کمک کند، زیرا دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی هستند.

متن این خبر در اسپوتنیک

نظر شما