شناسهٔ خبر: 66815915 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

صنعت بیمه در هفته ای که گذشت

شاخص صنعت بیمه میل به افت بیشتری دارد

شاخص صنعت بیمه، حمایت ۱۱۰ هزار واحدی خود را از دست داده است و با توجه به تحرکات اخیر بنظر میرسد ریزش تا حمایت ۱۰۰ هزار واحد محتمل است.

صاحب‌خبر -

هادی بهرامی؛ بازار: با تلاش‌ های شرکت‌ های بیمه، اقتصاد افراد و به طور کلی اقتصاد کشور در جریان حوادث خدشه دار نخواهد شد. همانند سایر صنایع، ورود شرکت های بیمه ای به بورس اوراق بهادار به گردش بیشتر نقدینگی و افزایش تقاضا در بازار کمک شایانی میکند؛ لذا توجه به تحرکات این صنعت و بررسی هفتگی آن حائز اهمیت میباشد. در هفته های گذشته، حال شاخص بیمه با حفظ حمایت ۱۱۰ هزار واحد خوب بود ولی در روز های قبل آن را از دست داد که پیش بینی میکنیم ریزش بیشتری تا حمایت های پایین تر داشته باشد. اعتقاد ما بر این است که شاخص کل، هم وزن و صنایع بورس باید به صورت هفتگی، ماهانه و بخصوص سالانه تحلیل و بررسی شده و در اختیار سرمایه گذاران گذاشته شود که در ادامه به تحلیل و بررسی تحرکات شاخص صنعت بیمه پرداخته ایم.


گزارش بازدهی شاخص
شاخص صنعت بانکداری در ۲ هفته ای که گذشت به دنبال ریزش بازار بورس با ۳.۶ درصد کاهش مواجه شده است که در واقع ریزش یک هفته گذشته دیگر را ادامه داده و در حال حاضر در محدوده ۱۰۷ هزار واحد قرار دارد؛ این در حالیست که شاخص کل بورس با افت ۵.۳ درصدی به ۲ میلیون و ۱۱۴ هزار واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با افت ۶.۴ درصدی به محدوده ۶۹۴ هزار واحد رسیده است. شاخص گروه بیمه در یکماه اخیر به میزان ۱ درصد بازدهی منفی و طی ۶ ماه گذشته به میزان ۱۶ درصد بازدهی مثبت را تجربه کرده است.


تحلیل تکنیکال شاخص
با توجه به تحلیل هفته های گذشته، شاخص صنعت بیمه حمایت ۱۱۰ هزار واحدی خود را از دست داده است که البته به دلیل اعتبار کم این حمایت در کوتاه انتظار شکست آن را داشتیم؛ اما با توجه به شرایط اقتصادی، سیاسی و جو بازار بورس بنظر میرسد ریزش شاخص بیمه تا حمایت معتبر ۱۰۰ هزار واحد محتمل باشد ولی درحالت کلی، حمایت اصلی و قوی شاخص بیمه در محدوده ۹۲ هزار واحد میباشد که همانند شاخص بانکی نباید این حمایت از دست برود؛ در غیر اینصورت در بازه بلند مدت ممکن است شاهد ریزش بیشتر و یا حداقل روند فرسایشی باشیم. شاخص با پس گرفتن حمایت از دست رفته ۱۱۰ هزار واحد و همچنین شکست مقاومت ۱۱۵ هزار واحد میتواند تا اولین هدف ۱۲۷ هزار واحد رشد کند و در صورت عبور از این مقاومت هم صعود تا اهداف بالاتری را متصور هستیم.

نظر شما