شناسهٔ خبر: 66813565 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

العالم فی 60 ثانیه

از فرصت‌های نسل «Z» امارات تا افزایش واردات سوخت عربستان

یک نظرسنجی جدید که توسط لینکدین، بزرگ‌ترین شبکه حرفه‌ای در جهان منتشر شد، نشان داد که بین متخصصان نسل «Z» و همکاران قدیمی آنها به دلیل عدم ارتباط بین آنها شکاف وجود دارد که منجر به ظهور موانع حرفه‌ای بین نسل‌های مختلف شده است.

صاحب‌خبر -

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز، با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین رسانه‌های الشرق، البیان، روسیاالیوم، خبرگزاری رسمی عمان وخبرگزاری رسمی عراق.

البیان: 75 درصد از نسل زد در امارات به دنبال فرصت‌های بهبود بهره‌وری

یک نظرسنجی جدید که توسط لینکدین، بزرگ‌ترین شبکه حرفه‌ای در جهان منتشر شد، نشان داد که بین متخصصان نسل «Z» و همکاران قدیمی آنها به دلیل عدم ارتباط بین آنها شکاف وجود دارد که منجر به ظهور موانع حرفه‌ای بین نسل‌های مختلف شده است. 

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که متخصصان نسل «Z» ارزش این فرصت ازدست‌رفته را درک می‌کنند، زیرا سه چهارم آنها (75 درصد) در امارات و عربستان نیاز به افزایش فرصت‌های ارتباطی را نشان دادند.

توسعه شغلی اولویت اصلی کارمندان نسل «Z» بود، زیرا 74 درصد از آنها در امارات و عربستان ثبات زندگی حرفه‌ای خود را اولویت اصلی خود می دانستند که با پاسخ‌های همکارانشان از نسل‌های دیگر مطابقت داشت. 

روسیاالیوم: رایزنی مصر و روسیه درباره مهم‌ترین مسائل مشترک

«خالد عماره» معاون امور اروپای وزیر خارجه مصر، با «الکساندر گروشکو» معاون وزیر خارجه روسیه درباره مسائل اروپا رایزنی کرد.

دو طرف مهم‌ترین مسائل سیاسی، امنیتی و اقتصادی در سطح اروپایی و بین‌المللی علاوه بر فعالیت‌های سیاسی و امنیتی موثر را بررسی کردند. معاونان وزرای خارجه مصر و روسیه به بررسی بحران روسیه و اوکراین در ابعاد مختلف آن پرداختند.

عماره و گروشکو به اهمیت ایجاد راه حل‌های سیاسی مناسب اشاره و تاثیر گسترده آن بر امنیت و ثبات بین‌المللی و فشار‌های اقتصادی بر کشورهای در حال رشد را بررسی کردند به ویژه با توجه به اینکه این فشارهای اقتصادی بر بخش‌های انرژی، تولید مواد غذایی و جریان تجارت به طور کلی تاثیر می‌گذارد.

خبرگزاری رسمى عراق: پایداری واردات گاز از ایران 

وزارت برق عراق ضمن تاکید بر نظم و پایداری مقادیر گاز وارداتی از ایران، از وجود یک نقشه راه با وزارت نفت برای تامین سوخت جایگاه‌ها خبر داد.

«احمد موسی» سخنگوی وزارت برق عراق اعلام کرد: این وزارتخانه قراردادی را برای مدت پنج سال با شرکت گاز ایران امضا کرد تا واردات روزانه 50 میلیون مترمکعب گاز را تضمین کند ضمن آنکه این درصد با توجه به نیاز سیستم متفاوت است و همانطور که طرف ایرانی به تعهدات خود پایبند است، طرفی عراقی نیز تعهداتی از جمله پرداخت وجوده دارد که به آن پایبند خواهد بود.

این سخنگو تصریح کرد: وزارت برق، پول تمامی فاکتورهای دریافتی از صندوق اعتباری بانک تجارت عراق را برای گاز عرضه شده پرداخت خواهد کرد و به این ترتیب گاز ایران به طور منظم وارد عراق خواهد شد. این در حالی است که روزانه 32 میلیون متر مکعب از گاز ایران راهی مناطق مرکزی و 10 میلیون متر مکعب آن به منطقه جنوب می رسد و این واردات گاز از ایران به شکلی منظم و روان ادامه خواهد یافت.

الشرق: افزایش واردات سوخت عربستان در ماه مه 

بر اساس داده‌های اولیه جمع‌آوری‌شده، واردات نفت کوره عربستان سعودی در ماه مه به بالاترین سطح خود از نوامبر 2020 رسیده است.

حجم فرآورده‌های نفتی که در این ماه وارد بنادر شده یا خواهد رسید، بیش از 1.5 میلیون تن است که شامل نفت کوره با گوگرد بالا، نفت گاز خلاء و روغن‌های کوره تصفیه شده تمام شده است. بر اساس این گزارش، اگر این مقادیر به طور کامل تحویل داده شوند، این عدد نشان دهنده افزایش 25 درصدی حجم واردات نسبت به سال قبل خواهد بود.

روسیه با صادرات حدود 34 درصد از این واردات، سهم شیر را در اختیار گرفت. مصرف نفت کوره عربستان معمولاً در طول ماه‌های تابستان برای استفاده در تولید برق افزایش می‌یابد.

خبرگزاری رسمی عمان: دیدار پادشاه اردن و سلطان عمان 

«عبدالله دوم» پادشاه اردن و سلطان هیثم بن طارق سلطان عمان که در سفری دو روزه عازم امان پایتخت اردن شده است، علاوه بر بررسی روابط دوجانبه میان دو کشور، درباره  اوضاع و تحولات خطرناک نوار غزه  گفت‌وگو کردند.

دو طرف در جریان دیدار در کاخ بسمان الزاهر در امان، پایتخت اردن، در خصوص  روابط دوجانبه و راه‌های افزایش فرصت‌های همکاری در تمامی زمینه‌ها به ویژه در بخش‌های سرمای‌گذاری و اقتصادی و مسائل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه وضعیت خطرناک نوار غزه گفت‌وگو و بر ضرورت دستیابی به آتش‌بس فوری و دائمی در غزه، حفاظت از غیرنظامیان و تشدید تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه کافی به تمامی نقاط نوار غزه بدون مانع‌تراشی یا تاخیر تاکید کردند.

نظر شما