شناسهٔ خبر: 66813333 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

دادگاهی در استرالیا

اعلام جرم علیه مادر برای ازدواج اجباری دختر

سحر طلوعی

دادگاه ویکتوریا در استرالیا، علیه خانم سکینه محمدجان اعلام جرم کرده است. او دختر ۲۰ ساله‌اش را مجبور کرده بود با مردی بسیار بزرگ‌تر از خودش ازدواج کند.

صاحب‌خبر -

ما هر روز در این استوری تلینگ، به چهار گوشه جهان سر‌می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم. ابتدا، سری به جنگل‌های حرا می‌زنیم که در معرض نابودی قرار گرفته ‌ند. سپس به استرالیا می‌رویم و به پرونده کشته شدن یک دختر که به زور ازدواج کرده، می‌پردازیم. در آخر هم سقوط استیج انتخاباتی در مکزیک را بررسی می‌کنیم.

رای نیکی هیلی به ترامپ از بغض بایدن است

«نیکی هیلی» رقیب سرسخت و جدی «دونالد ترامپ» سرانجام با رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده دست آشتی داد و گفت در انتخابات پیش رو به او رای خواهد داد. 

نیکی هیلی در ماه مارس و پس از شکست در رقابت‌های مقدماتی از ادامه راه تلاش برای انتخابات ۲۰۲۴ انصراف داد. او سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و فرماندار سابق کارولینای جنوبی بوده است.

این سیاستمدار آمریکایی معتقد است «ترامپ هرگز کامل و بی‌نقص نبوده، اما بایدن فاجعه است. پس به ترامپ رای می‌دهم».

جنگل‌های حرا در سراسر جهان در معرض نابودی

اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت هشدار می‌دهد نیمی از جنگل‌های حرا در سراسر جهان در معرض نابودی قرار دارد.

در گزارش این اتحادیه تاکید شده است رفتارهای انسانی منجر به از بین رفتن اکوسیستم جنگل‌های حرا شده است. این جنگل‌ها بیشتر در جنوب هند، سریلانکا و مالدیو در معرض خطر هستند.

این جنگل‌ها منبع غنی کربن و تنوع زیستی هستند و نقش مهمی در طبیعت دارند. از جمله این که محافظ خوبی در تقابل با مخاطرات ساحلی هستند. 

آنفلوآنزای پرندگان، دامداری و انسان

سرانجام اتفاقی که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های واگیر آمریکا درباره آن هشدار داده بود رخ داد؛ آلوده شدن انسان‌ها در دامداری‌ها به ویروس آنفلوآنزای پرندگان.

با شیوع این ویروس در دامداری‌ها، مرکز پیشگیری از بیماری‌های واگیر هشدار داد ممکن است این ویروس به انسان هم سرایت کند. کارشناسان احتمال مرگ‌بار بودن این ویروس را صفر می‌دانند.

تا کنون دو کارگر فعال در دامداری و مرتبط با گاوها در آمریکا به ویروس آنفلوآنزای پرندگان آلوده شده اند. کارشناسان توصیه می‌کنند آزمایش‌های گسترده‌ای در سطح دامداری‌ها انجام شود.

اعلام جرم علیه مادری که دخترش را به زور شوهر داد

دادگاه ویکتوریا در استرالیا، علیه خانم سکینه محمدجان اعلام جرم کرده است. او دختر ۲۰ ساله‌اش را مجبور کرده بود با مردی بسیار بزرگ‌تر از خودش ازدواج کند.

اما ماجرا فقط به ازدواج اجباری ختم نشده است. مادر رقیه حیدری در ازای این ازدواج ۱۰ هزار دلار دریافت کرده است. همچنین این که رقیه پس از ازدواج به دست همین مرد به قتل رسیده است.

شوهر رقیه مشغول گذراندن دوران حبس ۱۹ ساله خود به دلیل قتل است. اما دادگاه مادر رقیه را هم به دلیل اجبار در ازدواج مجرم شناخته است. رقیه پیشتر ازدواج کرده و طلاق گرفته بود. مادرش فکر کرده بود او ارزش خود را از دست داده است. 

سقوط استیج در تجمع انتخاباتی مکزیک کشته داد

بسیاری از اهالی مکزیک برای گردهمایی انتخاباتی ریاست‌جمهوری دور هم جمع شده بودند که ناگهان تعدادی جان خود را از دست دادند و یا مجروح شدند.

به نظر می‌رسد وزش باد باعث شده است بخشی از صحنه‌ این گردهمایی تخریب و واژگون شود. در این حادثه ۹ نفر جان خود را از دست داده و ۵۰ نفر هم زخمی شده اند.

این تجمع تبلیغاتی از سوی خورخه آلوارز ماینز و هوادارانش تدارک دیده شده بود. ماینز در این حادثه آسیب جزیی دیده و راهی بیمارستان شده است. حال او خوب است.

نظر شما