شناسهٔ خبر: 66811895 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

خاطرات سال ۱۳۸۰ هاشمی‌رفسنجانی| سوم اردیبهشت

پخش صحبت‌های «شعارگونه» انتخاباتی کاندیداها از سیما/ درگیری‌های مسلحانه در ترکیه

هاشمی رفسنجانی روز سوم خرداد در مورد صحبت‌های انتخاباتی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری نوشته و برخی اخبار بین‌الملل نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

صاحب‌خبر -

در منزل و دفتر کوشک بودم. وقتم با مطالعه و استراحت گذشت. بیشتر وقت سیما، صرف اظهارات نامزدهاى ریاست‌جمهورى مى‌شود و معمولاً وعده‌هاى شعارگونه‌اى مى‌دهند و راهکار مشخص نمى‌کنند و درعین‌حال مى‌گویند، نباید شعارهاى غیرقابل‌ اجرا داد. آقایان [احمد] توکلى و [محمود] کاشانى، منفى حرف مى‌زنند.

با پیگیرى آمریکا، اسرائیل و [حکومت] خودگردان فلسطین، با شرط‌هایى توصیه‌هاى [جرج] میچل، [رئیس گروه حقیقت‌یاب] را پذیرفته‌اند و اسرائیل گفته، به ارتش دستور داده است که به داخل منطقه دولت خودگردان حمله نکند و فقط از خود دفاع کنند. یک هواپیماى آموزشى سسنا از بخش خصوصى لبنان، وارد خاک اسرائیل شده و بر فراز حیفا، هلى‌کوپترهاى اسرائیل آن را ساقط کرده‌اند.

در ترکیه، درگیرى‌هاى مسلحانه زیاد شده و در کنار بحران اقتصادى، باعث شدت بحران است و اخیراً دو نفر دیگر از زندانیان اعتصابى مرده‌اند. هندوستان در کشمیر، آتش‌بس را لغو کرده است. جمعى از مسیحى‌هاى ارتدوکس عرب، اعلام کرده‌اند که پاپ [ژان‌پُل دوم، رهبر کاتولیک‌های جهان]، همان‌طور که از اُرتدکس‌هاى یونان عذرخواهى‌ کرده، از اُرتدکس‌هاى عرب هم باید عذرخواهى یا ابراز تأسف کند.

 

نظر شما