شناسهٔ خبر: 66810595 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کنفرانس «آینده هوانوردی 2024» با مجموع قراردادهای بیش از 20 میلیارد دلار در ریاض به پایان رسید

صاحب‌خبر -

شفقنا- فعالیت‌های کنفرانس «آینده هوانوردی 2024» در سومین دوره خود، دیروز با امضای 102 تفاهم‌نامه و معامله به ارزش مجموع بیش از 75 میلیارد ریال (20 میلیارد دلار) در ریاض به پایان رسید.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «26 غرفه‌دار در این رویداد که از 20 تا 22 می با شعار “افزایش سطح اتصال جهانی” برگزار شد، شرکت کردند».

طبق این گزارش؛ این کنفرانس شاهد برپایی 73 نشست گفتگوی مختلف با حضور 300 سخنران از جمله وزرا و مقامات هوانوردی کشورهای شرکت کننده و رؤسای سازمان‌های هوانوردی و شرکت‌های سعودی و بین المللی بود که بر توانمندی‌های انسانی، راه‌های همکاری و شبکه سازمان‌ها در هوانوردی غیرنظامی و موضوعات پایداری، نوآوری و فناوری و فرصت‌های تجاری در این بخش متمرکز بود.

«عبدالعزیز بن عبدالله الدوایلج»، رئیس اداره کل هوانوردی غیرنظامی عربستان سعودی گفت: «موفقیت بزرگی که کنفرانس آینده هوانوردی در سومین دوره آن به دست آمد و فراتر از همه انتظارات از نظر مشارکت و حجم معاملات است و توافق‌نامه‌ها، جایگاه برجسته‌ای را که عربستان سعودی در بخش هوانوردی جهانی از آن برخوردار است، تأیید می‌کند و این که همه عناصر را برای رهبری بخش هوانوردی در منطقه خاورمیانه در اختیار دارد.

وی افزود: «سیستم هواپیمایی کشوری در این کشور به دنبال دستیابی به اهداف استراتژی ملی هوانوردی است که عبارتند از رسیدن به 330 میلیون مسافر در سال، افزایش دامنه اتصال هوایی عربستان به بیش از 250 مقصد بین‌المللی و افزایش حجم پروازها، حمل و نقل هوایی تا سال 2030 به 4.5 میلیون تن خواهد رسید. بنابراین، عربستان مایل به میزبانی رویدادهای مهم بین المللی، مانند کنفرانس آینده هوانوردی، برای مشارکت در شکل دادن به آینده این بخش در سطح جهانی، تبادل و کسب تجربیاتی است که به دستیابی به این اهداف بلندپروازانه کمک خواهد کرد».

این خبر را در وبگاه آرتی عربی ببینید

نظر شما