شناسهٔ خبر: 66810591 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

امور زندانیان فلسطینی: از آغاز طوفان الاقصی 8840 فلسطینی در کرانه باختری بازداشت شده‌اند

صاحب‌خبر -

شفقنا- از عصر دیروز چهارشنبه تا بامداد پنجشنبه، نیروهای رژیم اسرائیل دست کم 18 فلسطینی از جمله اسرای سابق را از کرانه باختری بازداشت کرده‌اند.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه عرب 48 نوشت: «بر اساس بیانیه مشترک اداره امور زندانیان و باشگاه امور اسرای سابق فلسطینی، عملیات دستگیری در استان بیت لحم متمرکز شد، در حالی که بقیه دستگیری‌ها در میان استان‌های رام‌الله، نابلس، الخلیل و اریحا تقسیم شده که با یورش‌ها و سوء استفاده‌های گسترده، علاوه بر خرابکاری و تخریب خانه‌های شهروندان همراه بوده است».

به این ترتیب، تعداد کل دستگیر شدگان از زمان آغاز نبرد «سیل الاقصی» در هفت اکتبر 2023 به بیش از 8840 نفر می‌رسد و این مجموع شامل افرادی است که از خانه‌ها، از طریق پست‌های بازرسی نظامی دستگیر شده بودند، یا تحت فشار تسلیم شده و یا گروگان گرفته شده بودند، می‌شود.

علاوه بر این، استان جنین و اردوگاه آن سه روز است که مورد تهاجم همه جانبه‌ای قرار گرفته است که شامل دستگیری ده‌ها فلسطینی از جمله زنان، کودکان و مجروحان شد، در حالی که نهادهای مرتبط با امور اسرا نتوانسته‌اند تعداد دقیق بازداشت شدگان تا این لحظه را تایید کنند.

قابل ذکر است که داده‌های مربوط به پرونده‌های دستگیری شامل افرادی می‌شود که توسط اشغالگران در بازداشت نگه داشته شده‌ یا افرادی که بعدا آزاد شده‌اند.

این خبر را در وبگاه عرب48 ببینید

نظر شما