شناسهٔ خبر: 66808300 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

حاج قاسم و رئیسی نماد مدیریت در جمهوری اسلامی بودند

حوزه/ حجت الاسلام امامی گفت: امام امت بذر امید و ایمان را در دل جوانان کاشت و آن ها را بارور کرد و این جوانان از هیچ کس نترسیدند و تکلیف محور و خدا مدار بودن از شاخصه های آن ها بود و جمهوری اسلامی مدیرانی چون حاج قاسم، شهید رئیسی و امیرعبداللهیان تربیت کرد که لرزه به اندام استعمار انداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت که در مسجد یازهرا (س) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: مؤمن در هر حال از دنیا برود شهید است چرا که تکلیف محور و تکلیف مدار است و کاری که انجام می دهد صرفا برای رضا خداست و کسی که در راه خدمت به خلق خدا و ادای تکلیف وارد میدان شده و از دنیا می رود شهید است.

وی با بیان این که هر اتفاقی از سوی خدا متعال برای مؤمنین بیفتد خیر است، گفت: روایتی را زمخشری عالم اهل سنت؛ در ذیل آیه ۲۳ سوره شوری بیان می کند و آن این است که " مَنْ مَاتَ عَلَی حُبِّ آلِ مُحَمَّدٍ مَاتَ شَهِیداً" از این روایت معلوم می شود خدای متعال محبت و دوستی اهل بیت را واجب کرده است و انسان تکلیف مدار با خدای خود عهد می بندد و در راه ادای آن تا پای جان مقاومت می کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: امام امت در عصر حاضر تکلیف مدار بودن را برای ما معنا کرد؛ در عصری که دنیا پرستان گرگ صفت با ایجاد رعب و ترس و وحشت در دل مردم دنیا بر آن ها حکومت می کردند، امام امت از کسی نترسید و با اتکا و اتکال به خدای متعال لرزه و واهمه بر اندام استعمار انداخت و وقتی نصف شب مامورین ستم شاهی او را به سمت تهران می بردند فرمود؛ والله نترسیدم.

وی گفت: انسان از مدیریت جنگ هشت ساله توسط جوانانی که در هیچ دانشگاهی دوره دافوس ندیده بودند، در حیرت می ماند که چگونه توانستند دنیای استعمار و استکبار را به خاک ذلت بنشانند، با دستان خالی در برابر صدام و رژیم بعث تا بن دندان مسلح که از سوی بیش از ۱۷ کشور حمایت مستقیم می شد، را شکست دهند و دنیا را در حیرت بگذارند.

حجت الاسلام منصور امامی ادامه داد: دفاع مقدس را ایمان جوانان ایرانی مدیریت کرد و بذر این ایمان را امام امت در دل جوانان کاشت و پرورش داد، امام بود که دست جوانان را در دست خدا گذاشت و کاری پیامبر گونه کرد و آن این بود که جوهر و جواهر وجود انسان ها را کشف کرد و به مرحله باروری رساند.

وی تصریح کرد: اولین هنر امام این بود که انسان هایی را که با موج تبلیغاتی طاغوت و استعمار ترسیده بودند، بیدار کرد، به آن ها شجاعت بخشید، شجاعت و ایمان را به روح جامعه تزریق کرد و در مکتب این امام حاج قاسم ها و رئیسی ها، همت ها و ... تربیت شدند که برایشان تکلیف ملاک بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: حاج قاسم سلیمانی و شهید رئیسی نماد مدیریت در جمهوری اسلامی بودند، چه زخم زبان ها از بدخواهان که این شهید عزیز نشنید اما چون با خدا معامله می کرد هیچ وقت به آن ها جواب نداد، و عده ای در تشییع جنازه ده ها میلیونی شهید رئیسی که شرکت کرده بودند، از این که این همه ناجوانمردانه در حق ایشان اجحاف کردند، و او را نشناختند پشیمان بودند.

وی اضافه کرد: دشمن از ایمان جوانان ما می ترسد، جوانانی که ناو انگلیسی را که خود را صاحبان دریاها در ۴۰۰ سال اخیر می دانست، تسخیر کرده و بر آن ندای الله اکبر سر دادند، جوانانی که تفنگداران آمریکایی را در خلیج فارس دستگیر کردند و آن ها از ترس جوانان ما گریه می کردند؛ آمریکا ده ها سال بود با ساخت فیلم، مستند و بازی های رایانه ای و موبایلی از تفنگداران خود چهره ای غیر قابل شکست ساخته بودند اما جوانان تربیت شده مکتب روح الله ثابت کردند فقط ایمان است که شکست ناپذیر می باشد.

حجت الاسلام امامی ادامه داد: ترس مهم ترین راهبرد شیطان است، شیطان اولیای خود را از فقر و مرگ و ... می ترساند تا بر آن ها حکومت کند، در روزگاری که عده ای با ترساندن مردم می خواستند بر آن ها حکومت و ریاست کنند، شهید رئیسی ایمان و امید را در دل مردم زنده کرد و همیشه در بین مردم بود، از مردم نمی ترسید چرا که در مکتب روح الله کبیر مردم ولی نعمت هستند، وقتی قائله بنزین اتفاق افتاد مثل برخی ها نخوابید تا چند روز بعد بگوید من هم جمعه متوجه شدم، در اولین ساعات روز میان مردم آمد و به مردم آرامش و اطمینان داد و چنین افرادی در مکتب امام امت تربیت شده اند.

وی بیان داشت: وقتی به خوزستان سیل آمد حاج قاسم سلیمانی به همه مدافعان حرم فراخوان داد که بودن در کنار مردم مستضعف واجب است و خود وسط گِل ها را رفت تا درد مردم را درمان کند، برای تربیت شده های مکتب روح الله نشستن پشت میز و دستور دادن معنایی ندارد آن ها در بحران ها وسط میدان هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: دو نوع نگاه به مدیریت وجود دارد؛ عده ای پشت میز می نشینند و دستور می دهند، معیار حال خوب مردم را از ماشین های دودی می فهمند، از حضور در بین مردم واهمه دارند، اما عده ای خود را از مردم می بینند و در بحران ها وارد میدان می شوند، تبیین می کنند، تشریح می کنند، درد دل مردم را می شوند، لباس هایشان گِلی می شود، تهمت ها و زخم زبان ها را بر جان می خرند اما خم به ابروی نمی آوردند و مقاومت می کنند تا تکلیف الهی را ادا کرده باشند و نباید اجازه بدهیم چراغ فروزان چنین مکتبی خاموش شود.

وی تاکید کرد: عاقبت مقلدین امام خمینی (ره) چیزی جز شهادت و یا شبیه آن نیست، شهید رئیسی و شهید سلیمانی شباهت های زیادی با هم داشتند، آن ها ایمان شان را از مولای متقیان گرفته بودند، شهید سلیمانی در آمرلی که داعش جان مردم را گروگان گرفته بود، وارد میدان شد و با داعش جنگید و مردم را نجات داد.

حجت الاسلام امامی گفت: از هر دهانی که ندای ترساندن مردم بلند شود دهان شیطان است، عده ای حکومت و ریاست شان در ترساندن مردم است، وقتی شهید امیرعبدالهیان در سازمان ملل رژیم منحوس صهیونیستی و همدستانش را تحقیر کرد لذت بردیم و رئیسی، امیرعبدالهیان و دولتشان نشان دادند که با دنیا نمی شود با زبان التماس صحبت کرد، آن ها فقط زبان زور می فهمند و باید با آن ها با زبان خودشان گفتگو کرد، دیدید که وقتی موشک های ایران در قلب رژیم صهیونیستی نشست چگونه ادبیات غربی ها و استعمارگران تغییر کرد و در برابر ایران تعظیم کردند!.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی بر مدار حق خواهی و تکلیف مداری بنا شده است و۶۰ سال قبل امام امت به تنهایی ندای حمایت از فلسطین را سر داد وانقلاب اسلامی در آن روزها بدون حامی تنها حمایت کننده فلسطبن بود و بر آن پافشاری کرد، چرا که حق را شناخته بود و امروز ثمره این حمایت ها آشکار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی عنوان داشت: ما نمی ترسیم، چرا که به سنت های الهی ایمان داریم و کسی که ایمان در دل او جوانه بزند از قدرت و استعمار نمی ترسد که نمونه آن حضرت زینب کبری (س) بود که در قصر یزید ندا کرد؛ فوالله لا تمحُو ذکرنا و لا تُمیتُ وَحْیَنا به خدا سوگند یاد ما محو شدنی نیست و وحیِ ما را هم نمی‌توانی از میان برداری.

نظر شما