شناسهٔ خبر: 66803224 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

زمان‌بندی واگذاری واحدهای نهضت ملی مسکن قم 30ماهه است

صاحب‌خبر -
زمان‌بندی واگذاری واحدهای نهضت ملی مسکن قم 30ماهه است
خبرگزاری آریا - مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: زمان‌بندی واگذاری واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن این استان بین 24 تا 30 ماه پس از آغاز عملیات اجرایی است.

به گزارش خبرگزاری آریا ، حسین زنجیرانی فراهانی با بیان اینکه احداث بیش از 70 واحد مسکونی در قم در حال ساخت است، ادامه داد: بیشتر پروژه‌های نهضت ملی مسکن قم اوایل سال 1402 آغاز شده و این پروژه‌ها طی بازده زمانی 24 تا 30ماهه بعد از آغاز عملیات عمرانی، تحویل متقاضیان خواهد شد.
وی بیان داشت: مطابق برنامه ابلاغی وزارت و راه و شهرسازی سهم استان قم از احداث 4 میلیون مسکن در کشور 63 هزار واحد بود که هم اینک ساخت افزون بر 70 هزار واحد در قالب طرح‌های مختلف نهایی شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی قم ادامه داد: هم اینک بیش از 45 هزار واحد مسکن حمایتی توسط انبوه‌سازان و نهادهای حمایتی در حال احداث است.
زنجیرانی خاطرنشان کرد: همچنین احداث 15 هزار واحد مسکونی نیز در قالب واگذاری زمین به نهادهای حاکمیتی، قانونی جوانی جمعیت و واگذاری انفرادی به افراد حائز شرایط در حال انجام است.
وی با بیان اینکه بخش خصوصی در قالب طرح خود مالک 6 هزار واحد مسکونی احداث می‌کند، گفت: در بافت‌های فرسوده استان نیز عملیات ساخت 5 هزار مسکن در حال انجام است.
زنجیرانی فراهانی با بیان اینکه واریز به‌موقع آورده متقاضیان شرط مهم در سرعت احداث واحدهای مسکونی است، ادامه داد: تاکنون هیچ فردی به‌خاطر تأخیر یا عدم آورده حذف شده بلکه به سایت‌های دیگر که از پیشرفت فیزیکی کم‌تری برخوردار هستند، منتقل شده‌اند.
وی اضافه کرد: یکی از اهداف مهم استان قم در واگذاری زمین انفرادی یا احداث واحدهای یک‌طبقه ویلایی و واگذاری آن در مرحله اسکلت و تکمیل آن توسط متقاضیان، جلوگیری از حذف افراد واجد شرایط بوده است.

نظر شما