شناسهٔ خبر: 66802982 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هاآرتص: حکم دادگاه لاهه اسرائیل را به شکل واقعی تهدید می‌کند

به نوشته یک رسانه پر مخاطب در رژیم صهیونیستی، حکم دادگاه کیفری بین‌المللی می‌تواند تل‌آویو را به شکل جدید تهدید کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه هاآرتص در سرمقاله خود در این رابطه اعلام کرد، کریم خان دادستان دادگاه جنایی بین المللی شرایط بغرنج جدیدی را برای اسرائیل به وجود آورده است که می‌تواند نتایج بدی را برای تل‌آویو به همراه داشته باشد.

به اعتقاد عاموس هارئیل سرمقاله نویس هاآرتص، اسرائیل روسیه نیست و تحریم‌های غربی می‌توانند بر تمامی جوانب و ابعاد زندگی در اینجا تاثیر گذار باشند.

به نوشته هارئیل درخواست دادستان کل دادگاه کیفری بین المللی برای صدور حکم بازداشت برای نخست وزیر و وزیر جنگ، اسرائیل را در شرایط دیپلماتیک بی سابقه‌ای قرار می‌دهد که تا کنون با آن مواجه نشده بود و در کوتاه مدت برای اولین بار رهبران اسرائیل را به دلیل پافشاری بر ادامه جنگ در شرایط بدی قرار می‌دهد.

نویسنده معتقد است در بلند مدت نیز در صورت صدور این حکم، اسرائیل خود را در مقابل یک فروپاشی دیپلماتیک خواهد یافت که بازتاب آن در روابط اقتصادی، علمی و تجاری و بسیاری دیگر از ابعاد دیگر مشاهده خواهد شد.

همچنین گام‌های اتخاذ شده علیه اسرائیل آن هم در گیر ودار جنگ امری بی سابقه است که می‌تواند بنیامین نتانیاهو و یوآف گالانت را در خطر بازداشت شدن در صورت سفر به کشورهای عضو این دادگاه قرار بدهد.

در بخش دیگری از این سرمقاله آمده است: این تحولات به طور حتم فقط به دلیل معیارهای دوگانه جامعه جهانی! (به توصیف نویسنده) در تعامل با اسرائیل شکل نگرفته‌اند بلکه نشات گرفته از رفتارهای احمقانه رهبران اسرائیل هم در آن دخالت مستقیم دارند.

او اعتراف می‌کند، در ابتدای جنگ کابینه اسرائیل اقدامات متعمدانه‌ای را برای دشوار کردن زندگی ساکنان نوار غزه در دستور کار خود قرار داد و برای مدت‌ها اجازه ورود کمک‌های بشر دوستانه را به نوار غزه نداد، همین امر زمینه اصلی شکل‌گیری این بحران فعلی (با دادگاه جنایی) را به وجود آورد، در حالی که اظهارات افراطی وزرای کابینه و اعضای ائتلاف نیز مزید بر علت شدند.

انتهای پیام/

نظر شما