شناسهٔ خبر: 66802070 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان با پرداخت معوقات

حمیدرضا حاجی بابایی گفت: حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی و معلمان بازنشسته ۲۰ میلیون تومان می شود.

صاحب‌خبر -

افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان با پرداخت معوقات

 

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بر این اساس وقتی برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون بشود، دولت مکلف است احکام جدید حقوق بازنشستگان را نیز صادر کند. رئیس کمیسیون تلفیق بودجه افزود، موضوع ۹۰ درصد متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم مصوب شده است، یعنی سازوکار اجرایی آن در برنامه هفتم توسعه است که هنوز از سوی شورای نگهبان تایید نشده است.با انجام همسان سازی حقوق بازنشستگان نزدیک است و بر اساس این اقدام حقوق بازنشستگان با افزایش ۹۰ درصدی نزدیک به ۲۰ میلیون تومان می شود.
رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: بر این اساس وقتی برنامه هفتم توسعه تبدیل به قانون بشود، دولت مکلف است احکام جدید حقوق بازنشستگان را نیز صادر کند.حاجی بابایی گفت: هر زمانی که احکام جدید از سوی دولت صادر شد از اول فروردین متناسب سازی حقوق این افراد در محاسبه شده و ما به التفاوت واریز خواهد شد.

به اطلاع بازنشستگان محترم کشوری می رساند که در اردیبهشت ماه مبلغ کمک هزینه عائله مندی و حق اولاد اجرایی شده است و مبلغ به شرح ذیل هست که علاوه بر اینکه همراه با حقوق می باشد.بیش از چهار میلیون و ۵۰۰هزار نفر از این افراد تامین اجتماعی در انتظار تصویب این بند توسط نمایندگان مجلس دوازدهم هستند تا از محل این مصوبه اقدامات لازم جهت اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان طی سال آینده تضمین شود البته مجلس امسال ۱۳۰همت از جهت اجرای متناسب سازی حقوق این افراد تامین اجتماعی در بودجه سال ۱۴۰۳ تصویب کرده است تا سازمان تامین اجتماعی پس از ابلاغ برنامه هفتم و بودجه دولت ساز و کار اجرایی آن آغاز کند.

بند مربوط به تادیه بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی که از لایحه برنامه هفتم توسعه حذف شده بودبا ایراد شورای نگهبان دوباره درصحن علنی مجلس مطرح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بیش از چهار میلیون و ۵۰۰هزار نفر از بازنشستگان تامین اجتماعی در انتظار تصویب این بند توسط نمایندگان مجلس دوازدهم هستند تا از محل این مصوبه اقدامات لازم جهت اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان طی سال آینده تضمین شود البته مجلس امسال ۱۳۰همت از جهت اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در بودجه سال ۱۴۰۳ تصویب کرده است تا سازمان تامین اجتماعی پس از ابلاغ برنامه هفتم و بودجه دولت ساز و کار اجرایی آن آغاز کند.

علی بهادری‌ جهرمی، دیروز چهارشنبه در حیاط دولت، اظهار کرد: به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی، حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر ۳۵ درصد افزایش یافت و حداقل حقوق این افراد ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم سیاست‌های سازمان تأمین اجتماعی به حوزه انتظام‌بخشی به سیاست‌های حمایتی در کشور اختصاص دارد و امروز آیین‌نامه‌ای در هیئت وزیران برای ایجاد پنجره واحد خدمات حمایتی ایرانیان و در جهت موضوع مهم سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی به تصویب رسید.


بهادری‌ جهرمی گفت: هیئت وزیران، امروز با این آیین‌نامه که به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دولت، تقدیم شده بود و در نشست‌های متعدد کمیسیون‌های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود، موافقت کرد که بتوانیم انتزاع‌بخشی مناسبی داشته باشیم و هم کارآمدی و هم انسجام را در خدمت‌رسانی حمایتی به جوامعی که تحت پوشش نهاد‌های مختلف حمایتی هستند یا به روش‌های مختلف حمایت‌هایی از آنان انجام می‌گیرد، مطابق این مصوبه داشته باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما