شناسهٔ خبر: 66800098 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تدارک ۱۰۷ فرصت سرمایه‌گذاری در اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ۱۰۷ فرصت سرمایه‌گذاری با مشارکت بخش خصوصی و سازمان‌های دولتی در استان اردبیل شکل گرفته است.

صاحب‌خبر -

حسن محمدی‌ادیب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: این فرصت‌های سرمایه‌گذاری شرایطی را مهیا کرده تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با مشاهده این قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها علاقه‌مند به حضور بیشتر در استان اردبیل شوند.

وی تصریح کرد: 27 فرصت سرمایه‌گذاری در قالب ردیف اعتبارات ملی، 33 فرصت سرمایه‌گذاری با همکاری و مشارکت شهرداری‌ها، 19 فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه آب‌های درمانی با همراهی آب منطقه‌ای، 10 فرصت سرمایه‌گذاری با محوریت صندوق توسعه احیای بناهای تاریخی، 15 فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه بوم‌گردی و مناطق روستایی و سه فرصت سرمایه‌گذاری نیز با همراهی و مشارکت فرودگاه‌های استان اردبیل شناسایی و در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ما سعی کردیم در نمایشگاه برپا شده در تهران با نام اکسپو همه این فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران معرفی کنیم تا آنها راغب به حضور در این استان باشند.

محمدی‌ادیب از برگزاری جشنواره‌های متعدد در استان در بهار و تابستان امسال خبر داد و افزود: به صورت هفتگی این جشنواره‌ها در حال برگزاری است و در شهرستان‌های مختلف با محوریت طبیعت‌گردی و همچنین آثار و مواهب خدادادی برگزاری این جشنواره‌ها را با مشارکت و حضور مردم شاهد هستیم.

وی به احداث دهکده توریستی «شورگول»، استفاده از ظرفیت شهرک شهید غفاری پارس‌آباد و استفاده از ظرفیت دریاچه گردشگری «گیلارلو» گرمی اشاره کرد و ادامه داد: همه این ظرفیت‌ها به شایستگی معرفی شده و ما تا پایان امسال شاهد افتتاح 28 طرح گردشگری در مناطق مختلف استان خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل احداث و راه‌اندازی هتل و پارک آبی را در سرعین به همراه افتتاح سایر مجموعه‌های گردشگری یادآور شد و خاطرنشان کرد: 18 طرح گردشگری مهم و تأثیرگذار در جای جای استان اجرایی و عملیاتی می‌شود که عمده آنها شامل احداث چهار هتل پنج ستاره در سرعین، اردبیل، مشگین‌شهر و خلخال و احداث 18 مرکز اقامتی در مناطق مختلف استان است.

محمدی‌ادیب در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با همکاری و حمایت صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی شاهد راه‌اندازی مجموعه‌های گردشگری در خانه‌‌های تاریخی خواهیم بود و در کنار آن با همراهی سرمایه‌گذاران افتتاح طرح‌های گردشگری متعدد به ویژه اقامتی را در بیله‌سوار و سرعین در روزهای آینده شاهد خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: تلاش ما بر این است تا ظرفیت‌های موجود بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و سرمایه‌گذاران راغم به فعالیت در این حوزه باشند.

انتهای پیام/131

نظر شما