شناسهٔ خبر: 66796723 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اسموتریچ پس از به رسمیت شناختن فلسطین توسط سه کشور اروپایی از نتانیاهو خواست که شهرک‌سازی‌ها را گسترش دهد

صاحب‌خبر -

شفقنا- «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی اسرائیل صبح چهارشنبه از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، خواست تا در واکنش به تصمیم نروژ، اسپانیا و ایرلند برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین، اقدامات تنبیهی فوری علیه تشکیلات خودگردان فلسطین انجام دهد.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه عرب 48 نوشت: «درخواست های اسموتریچ به شرح زیر بود:

1. جلسه فوری شورای برنامه ریزی شهرک سازی در یهودیه و سامره (کرانه باختری) برای تصویب ده هزار واحد مسکونی (شهرک سازی) در شهرک‌ها برای آماده شدن برای توسعه حرفه‌ای از جمله منطقه E1 برگزار شد.

2. خواستار تصویب تصمیمی در جلسه فردا پنج‌شنبه هیأت دولت برای ایجاد شهرک در ازای هر کشوری که کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد. بر اساس تصمیمات اسپانیا، نروژ و ایرلند، آنها قصد دارند امروز دولت فلسطین را به رسمیت بشناسند، بر این اساس به اطلاع شما می‌رسانم که اداره شهرک سازی را برای تهیه یک برنامه راهبردی برای برنامه‌ریزی سه شهرک‌سازی راهنمایی کرده‌ام و خواستار تصویب این تصمیم هستم.

3. فردا پنجشنبه تصمیم دیگری به کابینه ارائه می‌شود که هدف آن لغو «مسیر نروژی» است که چند ماه پیش کابینه تصویب کرد و «نروژ اولین کشوری بود که امروز کشور فلسطین را به طور یکجانبه به رسمیت شناخت» نمی‌توانم در هر چیزی که مربوط به یهودیه و سامره (کرانه باختری) باشد، شریک باشم و من قصد دارم انتقال پول به آن را متوقف کنم و تقاضای بازگرداندن تمام وجوه منتقل شده را دارم.

4. تمام گذرنامه‌های VIP مقامات خودگردان فلسطین در همه گذرگاه‌ها (ایست‌های بازرسی) را لغو کنید و جریمه‌های مالی بیشتری را برای مقامات ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین و خانواده‌های آنها اعمال کنید.

5. من قصد ندارم تا اطلاع ثانوی وجوه تسویه حساب را به تشکیلات خودگردان فلسطین منتقل کنم و همچنین قصد ندارم غرامت را به بانک‌ها (اسرائیل که با بانک‌های فلسطینی تراکنش دارند) در پایان ماه آینده تمدید کنم.

این خبر را در وبگاه عرب 48 ببینید

نظر شما