شناسهٔ خبر: 66796458 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

حضور استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیای نخبگان قطعی نیست

با وجود رای هیئت بدوی مجوز باشگاهی هنوز حضور تیم‌های استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیای نخبگان قطعی نیست.

صاحب‌خبر -
حضور استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیای نخبگان قطعی نیست
کد خبر: 661035
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۲ ۱۰:۴۸:۳۹

سهمیه فوتبال ایران در اولین دوره لیگ نخبگان  آسیا ۲.۵ تیم است که تیم‌های اول و دوم لیگ برتر به همراه قهرمان جام حذفی در این مسابقات شرکت می‌کنند. تیم قهرمان جام حذفی به مرحله پلی آف خواهد رفت.

هیئت بدوی مجوز باشگاهی اعلام کرد: باشگاه‌های آلومینیوم اراک، استقلال تهران، پرسپولیس تهران، تراکتور تبریز، فولاد خوزستان و گل گهر سیرجان با توجه عملکرد مطلوب در کلیه معیارهای الزامی‌ A؛ حائز شرایط دریافت مجوز لیگ قهرمانان آسیای نخبگان با جریمه و ملی ایرا K (Pro) با جریمه تشخیص داده شدند. با توجه به عدم انجام برخی از معیارهای B، این باشگاه‌ها برای تعیین میزان و نوع جرایم انضباطی مرتبط با مجوز به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارجاع می‌شوند.

به گزارش خبرورزشی، با این وجود حضور تیم‌های استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیای نخبگان زمانی قطعی می‌شود که کنفدراسیون فوتبال آسیا آرای صادره از سوی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال ایران در مورد تیم‌های ایرانی را تایید کند. 

پیش‌تر یک شرکت آلمانی مدارک بارگذاری شده از سوی باشگاه‌ها را بررسی می‌کرد و رای می‌داد اما چند صباحی است کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام این کار را به کمیته صدور مجوز حرفه ای فدراسیون‌های فوتبال ملی واگذار کرده است و خود نقش نظارتی دارد.

 

نظر شما