شناسهٔ خبر: 66794369 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

وداع باشکوه مردم تهران با «شهیدان خدمت:

طنین انداز شدن شعار مرگ بر اسرائیل در مراسم تشییع/ اقامه نماز رهبر انقلاب بر پیکر شهید رئیسی و همراهانش/ سخنرانی هنیه در مراسم تشییع

مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش در تهران در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری قدس (قدسنا) مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش در تهران در حال برگزاری است.

 

تصاویر نشان می‌دهد جمعیت زیادی در میدان انقلاب و دانشگاه تهران حضور یافتند تا شهیدان آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان، آیت‌الله سید محمدعلی آل هاشم، مالک رحمتی، سردار سید مهدی موسوی، بهروز قدیمی، سید طاهر مصطفوی و محسن دریانوش را به سمت خانه ابدی بدرقه‌ کنند.

 

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب صبح امروز ساعت 9 صبح در دانشگاه تهران بر پیکر رئیس‌جمهور و همراهان ایشان نماز اقامه کردند.

 

علاوه بر شخصیتهای لشکری و کشوری جمهوری اسلامی ایران، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان و برخی از نمایندگان و شخصیت‌های بین المللی مقاومت اسلامی نیز در مراسم اقامه نماز و تشییع در دانشگاه تهران حضور داشتند.

 

هنیه: شهید رئیسی بر مواضع ثابت ایران در حمایت از فلسطین تاکید داشت
 

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم تشییع پیکر شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و همراهانش، اظهار کرد: اعلام می‌کنم که به نام گروه‌های مقاومت فلسطین و از غزه آمده‌ایم که به رهبر جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران تسلیت بگوییم.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان دیداری با رئیس جمهور ایران در سفر به تهران داشتیم و ایشان به مواضع ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین تاکید کرد. در آن دیدار ایشان بر چند محور اشاره کردند؛ اولاً که مساله فلسطین مساله اول امت اسلامی است و امت اسلامی باید مسوولیت‌های خودش را انجام دهد و زمینه را ایجاد کند تا ملت فلسطین، سرزمین و مقدساتش را آزاد کند. مساله فلسطین فقط یک مساله سیاسی نیست و در عمق عقیده امت اسلامی است و در این سرزمین قبله اول مسلمانان وجود دارد.
 

حضور ۵۰ هیات عالیرتبه خارجی در مراسم بزرگداشت شهادت رئیس‌جمهور

حدود ۵۰ هیأت عالیرتبه خارجی در مراسم بزرگداشت شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران در تهران شرکت می‌کنند. 

این مراسم بعد از ظهر امروز در حضور محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه برگزار خواهد شد.

در میان شرکت کنندگان خارجی، بیش از ۱۰ هیات در سطح سران، حدود ۲۰ هیات در سطح وزیر و مابقی در سطوح مختلف نظیر روسای پارلمان، فرستادگان ویژه و … خواهند بود.

 

پیکر مطهر شهید آیت‌الله رئیسی قرار است روز پنجشنبه در رواق دارالسلام حرم مطهر امام رضا (ع) به خاک سپرده شود و پیکر امیرعبداللهیان وزیر خارجه برای خاکسپاری به حرم شاه عبدالعظیم حسنی (ع) منتقل خواهد شد.

 

 

خبر در حال تکمیل

 

نظر شما