شناسهٔ خبر: 66792967 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی» / روز دویست‌وبیست‌ونهم؛

ده‌ها شهید و زخمی در موج جدید حملات علیه غزه

برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در موج جدید حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و نبرد رزمندگان فلسطینی با صهیونیست‌ها در کرانه باختری از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: حملات هوایی، زمینی و دریایی رژیم صهیونیستی علیه سراسر نوار غزه طی بامداد امروز به ویژه علیه پناهگاه آوارگان فلسطینی در این باریکه ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشته است.

بمباران غزه و پناهگاه آوارگان فلسطینی

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی بامداد امروز به صورت گسترده مناطق مختلف نوار غزه را زیر آتش گرفتند. این جنگنده‌های متجاوزه منطقه الزوایده واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.

بمباران پناهگاه آوارگان فلسطینی در منطقه الزوایده واقع در مرکز غزه دست کم ۱۰ شهید از جمله یک زن باردار برجای گذاشت.

بمباران خانه‌های مسکونی در منطقه الفالوجا واقع در شمال نوار غزه چندین شهید و زخمی برجای گذاشت. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همچنین خانه‌های فلسطینی‌ها را در محله الدرج در مرکز غزه بمباران کردند.

در این میان قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی نیز به سمت سواحل شهر رفح آتش گشودند و این منطقه را گلوله باران کردند.

ده‌ها شهید و زخمی در موج جدید حملات علیه غزه

توپخانه رژیم صهیونیستی مناطق شرقی شهر رفح را هدف قرار داد. صدای انفجارهای گسترده و تیراندازی در محله تل الزعتر و اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه به گوش رسیده است.

این در حالی است که نبرد رزمندگان فلسطینی با عناصر صهیونیست در مناطق مختلف شرق شهر رفح واقع در جنوب غزه همچنان ادامه دارد و طی ساعات گذشته صدای وقوع چندین انفجار قدرتمند از این منطقه به گوش رسیده است.

شلیک تک تیراندازهای صهیونیست به سمت بیمارستان العوده

از سوی دیگر مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی تاکید کرد: ما نسبت به محاصره اعمال شده علیه بیمارستان العوده در شمال غزه نگران هستیم.

وی اضافه کرد: یک تیم پزشکی متشکل از ۱۴۸ تن به همراه ۲۲ بیمار در این بیمارستان محاصره شده اند.

این مسئول سازمان بهداشت جهانی تصریح کرد: تک تیراندازها اسرائیلی به سمت بیمارستان شلیک می‌کنند و ترکش‌های حملات توپخانه ای به ساختمان این بیمارستان اصابت کرده است.

وی بیان کرد: ما خواهان حمایت فوق از تیم پزشکی بیمارستان العوده، بیماران و غیرنظامیان مستقر در داخل این بیمارستان هستیم.

استقبال از صهیونیست‌ها در جنین با بمب‌های کنار جاده‌ای

از سوی دیگر گزارش‌های رسانه‌ای از وقوع درگیری‌ها و ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری طی ساعات گذشته خبر دادند.

شبکه المیادین تاکید کرد که نظامیان صهیونیست بامداد امروز به منطقه رمانه واقع در غرب شهر جنین حمله کردند.

نظامیان صهیونیست همچنین به منطقه قبلان واقع در جنوب شرق نابلس حمله کردند.

ده‌ها شهید و زخمی در موج جدید حملات علیه غزه

این در حالی است که حمله نظامیان صهیونیست به جنین بیش از ۱۶ ساعت به طول انجامیده و در جریان آن دست کم هشت فلسطینی به شهادت رسیده و ۲۱ تن دیگر زخمی شده اند.

شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که یکی از جنگ افزارهای نظامیان صهیونیست در جنین بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده‌ای منهدم شد.

دقایقی قبل نیز مناطق محلی در گفتگو با شبکه الجزیره تاکید کردند که نیروهای مقاومت فلسطین موفق شدند نظامیان صهیونیست را که به شهر جنین حمله کرده اند با بمب‌های دستی هدف قرار دهند.

گاف دفتر نخست وزیر / نتانیاهو، وزیر جنگ را فراموش کرد

از سوی دیگر شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های عبری زبان به گاف دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

در گزارش رسانه‌های عبری زبان آمده است که دفتر نتانیاهو فراموش کرد یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را در جریان مذاکرات تلفنی حساس با افسران ارشد ارتش این رژیم قرار دهد.

در ادامه این گزارش تاکید شده است، دفتر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به افسران ارشد که در این مذاکرات تلفنی مهم شرکت داشتند دستور داده که فوراً مکالمات مذکور را قطع کنند.

نظر شما