شناسهٔ خبر: 66792666 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با منصور حقیقت‌پور

رسالت سنگین مجلس خبرگان ششم

یک فعال سیاسی گفت: مجلس کنونی خبرگان، مجلسی قوی است و مردم نمایندگان خوبی را برگزیده‌اند و رئیس مجلس خبرگان هم با رأی بالایی انتخاب شد؛ بنابراین می‌شود انتظار داشت که این مجلس تصمیمات به موقع و خوبی بگیرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه‌نیوز - ششمین دوره مجلس خبرگان تشکیل شد؛ مجلسی که به گفته بسیاری می‌تواند بسیار نقش‌آفرین باشد اما از چه جهت؟

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «اهمیت مجلس خبرگان کنونی به دلیل مقطع ویژه‌ای است که در آن قرار داریم. به هر حال هیچکس پیش‌بینی نمی‌کرد که آقای رئیسی به شهادت برسد اما اتفاقی رخ داد و چنین شد. با این مثال می‌شود دانست که باید آمادگی هر اتفاقی را داشته باشیم در صورت رخ دادن تقدیر، به موقع عمل کنیم. امیدواریم که هیچ اتفاقی به وقوع نپویندد اما در عین حال نظام اسلامی همواره باید بهترین تصمیم‌ها را اتخاذ کند».

او ادامه داد: «مجلس کنونی خبرگان، مجلسی قوی است و مردم نمایندگان خوبی را برگزیده‌اند و رئیس مجلس خبرگان هم با رأی بالایی انتخاب شد؛ بنابراین می‌شود انتظار داشت که این مجلس تصمیمات به موقع و خوبی بگیرد».

این فعال سیاسی همچنین با ذکر شرایط تعیین رهبری در سال68 و عملکرد مجلس خبرگان در آن زمان بیان کرد: «در آن مقطع مجلس خبرگان وقت بسیار انقلابی عمل کرد. هیچکس فکر نمی‌کرد جمهوری اسلامی ایران به سرعت بتواند چنین رهبر عزیزی را پس از رحلت حضرت امام(ره) انتخاب کند؛ انتخابی شایسته که ثمرات مثبتش هم در تمام این سال‌ها دیده شد. البته عملکرد آن زمان مجلس خبرگان مرهون تلاش‌ بزرگانی مانند آقای هاشمی و حتی آقای خلخالی هم بود و تلاش بزرگان را نباید فراموش کرد».

حقیقت‌پور در پایان گفت: «اکنون هم مجلس خبرگان در صورت بروز اتفاقی می‌تواند بهترین تصمیم را بگیرد و شرایط موجود در قانون اساسی را در فردی احراز کند».

 

برچسب‌ها:

نظر شما