شناسهٔ خبر: 66791538 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

قابل اعتمادترین پلتفرم های ارزهای دیجیتال در جهان

۱۰ پلتفرم برتر ارزرمز از نگاه فوربس

مجله فوربس با بررسی ۶۴۶ صرافی برای تجارت ارزهای دیجیتال، لیست برترین های آنها را منتشر کرده که در میان آنها بایننس دیده نمی شود و کوین بیس در صدر قرار دارد.

صاحب‌خبر -

بازار گروه بورس: مجله فوربس با بررسی ۶۴۶ صرافی برای تجارت ارزهای دیجیتال، لیست برترین های آنها را منتشر کرده که در میان آنها بایننس دیده نمی شود و کوین بیس در صدر قرار دارد!

کوین بیس «Coinbase» در صدر فهرست قابل اعتمادترین پلتفرم‌های Forbes در صنعت ارزهای دیجیتال قرار دارد، اگرچه معاملات با این ارزها با وجود کنترل‌ها و مقرراتی که پس از سال‌ها آشفتگی شاهد آن است، همچنان نیازمند احتیاط بیشتری است.

از نگاه مجله فوربس کوین بیس «Coinbase» به دلیل داشتن بالاترین درجه مقررات ممکن در مقام اول قرار گرفته و اگرچه در حال حاضر با شکایت هایی در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده مواجه است اما پرونده های این پلتفرم، مدنی هستند نه کیفری.

از نگاه مجله فوربس کوین بیس «Coinbase» به دلیل داشتن بالاترین درجه مقررات ممکن در مقام اول قرار گرفته و اگرچه در حال حاضر با شکایت هایی در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده مواجه است اما پرونده های این پلتفرم، مدنی هستند نه کیفری

قیمت بیت کوین اخیراً افزایش یافته است - در حال حاضر بالای ۶۰۰۰۰ دلار معامله می شود - که توسط جریان های جذب شده توسط صندوق های قابل معامله در مبادلات ایالات متحده که به قیمت نقدی ارز دیجیتال متکی هستند، پشتیبانی می شود.

این سرمایه‌ها که توسط شرکت‌هایی مانندفیدلیتی «Fidelity»و بلک راک «BlackRock» ارائه می‌شوند، اعتبار جدید و نوعی اعتماد به صنعت متاثر از یک سری ورشکستگی ها در سال ۲۰۲۲ ب ایجاد کرده است. بی اعتمادی در سال ۲۰۲۲ با فروپاشی «FTX» به اوج خود رسید و صرافی که توسط «بانکمن فرید» تأسیس شد در نهایت به حبس مدیر عامل سابق آن به جرم کلاهبرداری و پولشویی به ۲۵ سال زندان محکوم شد.

پلتفرم بایننس که توسط چانگ پینگ ژائو تأسیس شد، با مقامات آمریکایی نیز مواجه شد و به نقض قوانین مبارزه با پولشویی، انتقال غیرمجاز پول و نقض تحریم ها اعتراف کرد که مجبور به پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار غرامت شد.

ژائو به عدم اجرای یک برنامه موثر ضد پولشویی در بایننس اعتراف کرد و ۵۰ میلیون دلار جریمه و به ۴ ماه زندان محکوم شد.

اگرچه بایننس از نظر میانگین حجم معاملات روزانه همچنان بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان است، اما این مجله آن را به همراه بیت مکس BitMEX از طبقه بندی امسال به دلیل تخلفات قانونی و تفکیک نوع نظارت حذف کرده است. این مجله نظارت ها را به دو دسته نظارت های قابل اعتماد و ضعیف تفکیک کرده است

بایننس در لیست نیست!

اگرچه بایننس از نظر میانگین حجم معاملات روزانه همچنان بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان است، اما این مجله آن را به همراه بیت مکس BitMEX از طبقه بندی امسال به دلیل تخلفات قانونی و تفکیک نوع نظارت حذف کرده است. این مجله نظارت ها را به دو دسته نظارت های قابل اعتماد و ضعیف تفکیک کرده است.

این مجله ۶۴۶ صرافی و پلتفرم برای تجارت ارزهای رمزنگاری شده را مورد مطالعه قرار داد و ۲۰ صرافی قابل اعتماد برتر واقع در کشورهایی را که نظارت قابل توجهی بر بازارهای مالی آنها دارند، شناسایی کرد که هفت مورد از آنها در ایالات متحده، ۴ مورد در اروپا و ژاپن، دو صرافی در کره جنوبی و یک صرافی درهر کدام از کشورهای سنگاپور، دبی و هنگ کنگ است.

در زیر پلتفرم های قابل اعتماد که در لیست برتر این مجله قرار گرفته پلتفرهایی از ژاپن، سنگاپور ویتنام و هنگ دیده می شوند که بعد از لیست ده شرکت برتر دیده ی شوند. "Gemini"، "Bitflare" که مستقر در توکیو است، "Bitbank"، "GMO Japan"، "Paxos" و "Luno" که در سئول مستقر است، صرافی Hashkey که دارای مجوز در هنگ کنگ است، Bitpanda، که در ویتنام مستقر است، و Coincheck، یکی از ۴ صرافی برتر ژاپنی از جمله این صرافی های ارزهای دیجیتال هستند.

قابل اعتمادترین پلتفرم های ارزهای دیجیتال در جهان به ترتیب جایگاه

۱ - سکو در جایگاه نخست شفاف سازی

کوین بیس این صرافی بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در ایالات متحده از نظر حجم معاملات است و بزرگترین صرافی در سطح جهان از نظر دارایی های نگهداری شده است.

۲ - گروه CME

این پلتغرم بزرگترین صرافی آتی جهان است و در حال حاضر در حال برنامه ریزی برای شروع تجارت بیت کوین با قیمت های لحظه ای است. این صرافی مستقر در شیکاگو در حال حاضر بزرگترین صرافی ارز دیجیتال بیت کوین در جهان است.

۳ - رابین هود

این پلتفرم به ۲۳ میلیون مشتری خود امکان داد و ستد ۱۵ ارز دیجیتال را می دهد.

۴ – یوبی بیت «UPbit»

بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در کره جنوبی است.

۵ – دیر بیت «Dearbit»

این پلت فرم دفتر مرکزی و عملیات خود را از پاناما به دبی منتقل کرد.

۶ - بیت استمپ

این شرکت در لوکزامبورگ مستقر است و در سال ۲۰۱۱ تأسیس شده است.

مجله ۶۴۶ صرافی و پلتفرم برای تجارت ارزهای رمزنگاری شده را مورد مطالعه قرار داد و ۲۰ صرافی قابل اعتماد برتر واقع در کشورهایی را که نظارت قابل توجهی بر بازارهای مالی آنها دارند، شناسایی کرد که هفت مورد از آنها در ایالات متحده، ۴ مورد در اروپا و ژاپن، دو صرافی در کره جنوبی و یک صرافی درهر کدام از کشورهای سنگاپور، دبی و هنگ کنگ است

۷ - کریپتودات کام «Crypto.com»

این صرافی نوظهور مبالغ هنگفتی را صرف بازاریابی می کند. این پلتفرم اخیراً گزارش داده است که ۸۰ میلیون مشتری در سراسر جهان دارد. این شرکت در سال ۲۰۲۱ تنها به ۱۰ میلیون خدمات ارایه می داده که تعداد خدمات گیرنده های وی ۸ برابر شده است.

۸ - کراکن

این شرکت دومین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال در ایالات متحده از نظر حجم معاملات است.

۹ – فیدلیتی

در ژانویه، شرکت مدیریت دارایی شروع به ارائه ETF بیت کوین FidelityWise Origin کرد که دارای ۹.۷ میلیارد دلار تحت مدیریت است.

۱۰ – ال مکس دیجیتال

در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد و یک پلتفرم تجارت ارز دیجیتال برای سرمایه گذاران نهادی است.

نظر شما