شناسهٔ خبر: 66790987 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

افتتاح نخستین مسجد هوشمند در اردن

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزارت اوقاف اردن از افتتاح نخستین مسجد هوشمند در این کشور خبر داد.

به گزارش شفقنا، خبرگزاری آناتولی نوشت: این مسجد شب گذشته با حضور محمد الخلایله وزیر اوقاف اردن در امان پایتخت این کشور افتتاح شد.

وزارت اوقاف اردن در بیانیه ای اعلام کرد: «این مسجد «مکیه خیس» نام دارد و در منطقه طبربور در امان پایتخت اردن واقع شده است و بخشی از پروژه سیستم هوشمند برای خدمات رسانی به مساجد است.

وزیر اوقاف اردن در مراسم افتتاحیه این مسجد گفت: تجربه سیستم هوشمند برای خدمت رسانی به مساجد به عنوان بخشی از تلاش های مداوم این وزارتخانه برای نوسازی و توسعه سیستم خدماتی خود، شامل همه مساجد کشور خواهد شد.

وی بیان کرد: «پروژه هوشمندسازی مساجد یک پروژه پیشگام در راستای جامعه پایدار است که به استفاده از سامانه های الکترونیکی در منطقی سازی هزینه ها و تسهیل کنترل بر تمامی اجزای مسجد کمک می کند و امکان نظارت بر تخلفات و کمبودها در مساجد را فراهم می آورد.»

وزیر وقاف اردن خاطرنشان کرد: «این تجربه شامل تنظیم زمان اذان و رعایت اختلاف ساعت و همچنین تنظیم عملکرد سیستم های نورپردازی و تهویه و باز و بسته شدن درب های مسجد به صورت الکترونیکی است. امکان آماردهی میزان بهره وری و مصرف انرژی و نظارت مسجد از طریق نصب یک اپلیکیشن در تلفن همراه وجود دارد.»

متن خبر در آناتولی

نظر شما