شناسهٔ خبر: 66790765 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

شهریار مغانلو تنها پنج گل با رسیدن به عدد 20 در فصل جاری فاصله دارد.البته او تنها سه بازی دیگر فرصت دارد تا به این عدد برسد.اما موضوع مهمتر شهریارمغانلو بیست می شود؟

البته او تنها سه بازی دیگر فرصت دارد تا به این عدد برسد.اما موضوع مهمتر این است که شهریار می خواهد برای دومین فصل متوالی کفش طلایی بهترین گلزن را کسب ‌کند در هفته های باقی‌مانده تعداد گل‌هایش را افزایش دهد. فقر مهاجمین زهردار و چارچوب‌شناس یکی از مشکلات قابل توجه لیگ در یکی دو دهه اخیر بوده که

صاحب‌خبر -

 البته او تنها سه بازی دیگر فرصت دارد تا به این عدد برسد.اما موضوع مهمتر این است که شهریار می خواهد برای دومین فصل متوالی کفش طلایی بهترین گلزن را کسب ‌کند در هفته های باقی‌مانده تعداد گل‌هایش را افزایش دهد. فقر مهاجمین زهردار و چارچوب‌شناس یکی از مشکلات قابل توجه لیگ در یکی دو دهه اخیر بوده که حالا شهریار به عنوان یک مهاجم ملی پوش باید تمام تلاشش را برای پوشش این ضعف به کار بگیرد و یکی از اقدامات عملی در این زمینه افزایش تعداد گل‌های زده نسبت به تعداد مسابقاتی است که هر مهاجمی به میدان رفته است. البته اگر 4 هفته غیبت او در نیم فصل نخست به دلیل مصدومیت و نیمکت‌نشینی در مصاف با مس برای استراحت بیشتر و آماده شدن برای بازی با ملوان نبود، تعداد گل‌هایش همین حالا از عدد 15 که به خوبی نشان‌دهنده رشد او نسبت به فصل گذشته است، بیشتر بود. شهریار فصل گذشته لیگ برتر عنوان آقای گلی رقابت‌ها را کسب کرد و حالا در لیگ بیست‌وسوم می‌تواند از عنوان آقای گلی خود دفاع کند. پیش از شهریار مغانلو فقط دو بازیکن در لیگ برتر این کار را انجام داده‌اند؛ مهدی طارمی و غلامرضا عنایتی دو بازیکنی هستند که در تاریخ لیگ برتر موفق به دفاع از عنوان آقای گلی خود شدند. شهریار مغانلو این فرصت را دارد تا دوباره آقای گل شود و باید دید در هفته‌های پیشرو چه اتفاقی رخ می‌دهد. شهریار مغانلو فصل گذشته با 13 گل زده توانست کفش طلای لیگ را به خودش اختصاص دهد. او آخرین گلش در لیگ 22 را مقابل مس کرمان و در دقیقه 90 به ثمر رساند تا با این گل پرونده گلزنان لیگ بسته شود. پس از شهریار، مهدی قائدی با 12 گل و رضا اسدی با 11 گل به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم جدول را تصاحب کردند. در تاریخ لیگ برتر، بهترین آقای گل این رقابت‌ها، رضا نوروزی است که در دهمین دوره آن، با 24 گل، کفش طلا را تصاحب کرد. آرش برهانی، کریم انصاری‌فرد و رضا عنایتی بازیکنانی هستند که با 21 گل آقای گل شدند. ادینهو، شهباززاده و یک بار دیگر عنایتی توانستند 20 گله آقای گل شوند تا درمجموع این 7 نفر تنها نفراتی باشند که تعداد گل‌های خود در یک فصل را به بیست گل می‌رسانند. ضعیف‌ترین آقای گل فوتبال ایران هم ادموند بزیک است که با پیراهن سپاهان و در لیگ دوم حرفه‌ای 13 گل به ثمر رساند؛ البته باید توجه کرد که لیگ ایران در آن زمان با 26 بازی به پایان می‌رسید و به عبارتی هر مهاجم حداقل چهار بازی کمتر نسبت به سایرین انجام می‌داد. در دوره‌های برگزاری مسابقات لیگ برتر هم که با حضور 16 تیم برگزارشده، گادوین منشا فصل گذشته ضعیف‌ترین آمار ممکن را از خود به جای گذاشت و با ثبت 14 گل زده توانست به عنوان برترین گلزن فصل کارش را به پایان ببرد. اما مغانلو تنها عنوان آقای گلی لیگ را در اختیار ندارد بلکه او با اثرگذاری روی 18 گل تبدیل به موثرترین بازیکن لیگ برتر ایران هم شده است. مغانلو سه پاس گل هم داده تا درمجموع روی 18 گل تیم سپاهان موثر باشد. در رتبه دوم رضا جعفری مهاجم ملوان به همراه رضا اسدی و ریکاردو آلوز حضور دارند که روی 13 گل اثرگذار بودند و در تعقیب مهاجم تیم سپاهان نشسته‌اند اما شانس چندانی برای رسیدن به جایگاه او ندارند. 

نظر شما