شناسهٔ خبر: 66790249 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

حضور پرشور مردم قم در مراسم وداع با پیکر مطهر رئیس‌جمهور و شهدای خدمت

مردم قم عصر امروز در حالی پیکر رئیس جمهور مردمی و محبوب و دیگر شهدای خدمت را بدرقه کردند که از ساعت‌ها پیش از ورود پیکر شهدا با دیدگان اشک‌بار و قلب‌های مملو از آه و حسرت در خیابان‌ها و معابر شهر به انتظار ورود پیکر پاک آیت الله رئیسی و دیگر شهیدان حادثه سقوط بالگرد نشسته بودند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، پیکر رئیس جمهور به همراه دیگر شهدای این حادثه ناگوار پیش از انتقال به قم صبح امروز در میان حزن و اندوه جمعیت سوگوار مردم استان آذربایجان شرقی در تبریز تشییع و بدرقه شد.

۱۰ روز پیش مردم استان قم میزبان مردی خستگی ناپذیر، دلسو و مهربان در قامت رئیس جمهور در دومین سفر استانی امسال هیات دولت به استان‌ها بودند؛ حالا و با گذشت این مدت کوتاه چه کسی باور داشت چنین روزی را که همه سوگوار و عزادار رئیس جمهور محبوبشان باشند.

استان قم بیستم و بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ در قالب سفرهای استانی از آیت الله رئیسی و اعضای کابینه دولت میزبانی کرد.

آیین تشییع پیکر مطهر رئیس جمهور و شهدای خدمت از حدود ساعت ۱۶:۳۰ از ابتدای بلوار پیامبر اعظم(ص) عمود ۱۸ در قم به سمت مسجد مقدس جمکران با حضور پرشور و گسترده مردم مومن، ولایی و همیشه در صحنه اهالی کریمه اهل بیت(ع) آغاز شد.

مراسم وداع و بدرقه پیکر مطهر شهید آیت الله رئیسی و همراهانشان با حضور گسترده و حماسی مردم قم در بلوار پیامبر اعظم(ص) و میعادگاه منتظران مسجد مقدس جمکران پایان یافت.

دهها هزار نفر از مردم استان قم عصر امروز در میان غم و اندوه فراوان با پوشیدن پیراهن های سیاه و نوحه سرایی، با پیکر رییس جمهور شهید و دیگر شهدای خدمت  وداع کردند.

شیخ «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین با عرض تسلیت شهادت رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و دیگر همراهانشان، گفت که این رخداد تلخ فقط برای ایران نیست بلکه مربوط به همه جهان اسلام است.
 

وی عصر سه‌شنبه در مراسم استقبال پرشکوه مردم قم از پیکر رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سقوط بالگرد و شهادت تنی چند از مسوولان جمهوری اسلامی، حادثه ای تلخ بود، اما این شهادت‌ها به فضل الهی منشا برکت و عطای الهی نیز خواهد بود.

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید با حضور در مدرسه فیضیه و قرائت فاتحه، با پیکر پاک رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان وداع کرد.

آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید هم با حضور در مدرسه فیضیه و قرائت فاتحه با پیکر پاک شهدای خدمت وداع کرد. 

بالگرد حامل آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از آیین افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به تبریز، در منطقه «ورزقان» استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و رئیس جمهور به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمدند.

آیت الله آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و محافظان و خدمه پرواز از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.
 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما