شناسهٔ خبر: 66789501 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

منع ورود نتانیاهو وگالانت به 124 کشور دنیا!

صاحب‌خبر -
منع ورود نتانیاهو وگالانت به 124 کشور دنیا!
خبرگزاری آریا - "کریم خان"، دادستان عمومی دادگاه کیفری لاهه (ICC) دیروز دوشنبه خواستار صدور قرار بازداشت برای سران رژیم صهیونیستی از جمله نخست‌وزیر و وزیر جنگ این رژیم شد.

"کریم خان"دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی گفت: "این دادگاه به دنبال صدور حکم بازداشت برای چهره‌های مرتبط با کشتار جمعی از جمله "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم و "یوآو گالانت" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی است که به دلیل متهم‌شدن این مقامات به جنایت علیه بشریت وقتل عام اخیر مردم بی دفاع غزه،صادر خواهد شد.
در این خصوص اگر سه قاضی که به این دادخواست رسیدگی کرده وتصمیم به صدور حکم بازداشت علیه این دو جنایتکار صهیونیست بگیرند، عواقبی که دامنگیر نتانیاهو و گالانت خواهد شد آنست که این دو نخواهند توانست به بسیاری از کشورهای جهان وارد واز انها دیدن کنند، زیرا آنها ملزم به پایبندی طبق اساسنامه دیوان بین المللی لاهه هستند.
این کشورها متعهد شدند که هر فردی را که حکم دستگیری او از سوی این دادگاه صادر شده است را دستگیر و برای اجرای تحقیقات در موردشان به دادگاه لاهه تحویل داده شوند.
در صورت صدور قرار بازداشت برای نتانیاهو،این نخستین باری است که دیوان کیفری بین‌المللی رهبر ارشد یکی از متحدان نزدیک آمریکا را هدف می‌گیرد.
واما..
موضوع بسیار قابل توجه آن است که یکی از قدرت های به اصطلاح مهمی که در این لیست منع ورود گنجانده نشده است، ایالات متحده امریکاست !!!.
در خصوص بسیاری از کشورهای اروپای شرقی وغربی، افریقا ، ونیز کشورهای آسیای شرقی واقیانوسیه، کشورهای آمریکای لاتین وحوزه ی کارائیب اعلام کرده اند که بعد از صدور حکم دادگاه لاهه از ورود "نتانیاهو وگالانت" به حوزه منطقه ای خود قطعا ممانعت بعمل خواهند آورد.

نظر شما