شناسهٔ خبر: 66789191 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اجتماع مردم قدرشناس استان کهگيلويه و بويراحمد در سوگ شهادت رئيس‌جمهور و هيأت همراه

صاحب‌خبر -
اجتماع مردم قدرشناس استان کهگيلويه و بويراحمد در سوگ شهادت رئيس‌جمهور و هيأت همراه

خبرگزاری آریا- اجتماع مردمی عزاداران آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی «شهید جمهور» و هیأت همراه با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد، در شهر یاسوج برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا در استان کهگیلویه و بویراحمد، صبح امروز (شنبه 01 خردادماه 1403) مراسم بزرگداشت شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران و همراهان وی در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد. حضور چشم‌گیر مردم قدرشناس یاسوج در این مراسم مثال‌زدنی است. جوانان، پیران، مرد و زن، روحانیون، بازاریان، فرهنگیان، مدیران و اقشار مختلف مردم در این مراسم دیده می‌شوند.
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج گفت: مقام معظم رهبری و ملت به شهید آیت‌الله رئیسی اعتماد کرد و در همه میدان‌ها عالمانه، حکیمانه، مجاهدانه و خستگی‌ناپذیر حضور داشت و خداوند هم امروز پاداش بزرگ شهادت را نصیب او کرد.
آیت‌الله سید نصیر حسینی افزود: انسان‌های بزرگ در راه خداوند به‌درستی قدم می‌گذارند آن‌قدر ارزشمند می‌شوند و خداوند جان آنان را می‌خرد. خداوند جان شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی را خرید.
وی تأکید کرد: در همه لحظات خادم اسلام، قرآن بود و انسانی بود که هیچ‌وقت ننشست و شبانه‌روز تلاش می‌کرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج ابراز داشت: در دوران ریاست‌جمهوری 2 بار به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد، همه مناطق را گشت زد و بالگرد او بر فراز این استان پر می‌کشید و بوی عطر ریاست محترم رئیس‌جمهور را می‌داد.
وی ادامه داد: امروز باید بگوییم متأسفانه بالگرد او دیگر برنگشت، نذر‌ها و دعا‌ها کردیم؛ اما بالگرد او برنگشت. امروز نه‌تنها ایران بلکه همه دنیا عزادار شده‌اند.
حسینی عنوان کرد: بسیاری از کشور‌های اسلامی عزادار شده‌اند و عزای عمومی اعلام کرده‌اند. برای خیلی از دشمنان جای تعجب داشت که چگونه این مسئله جهانی شده است.
وی خاطرنشان ساخت: این شهید بزرگ، مخلص بود و ریاکار نبود و بزرگ‌منشانه رفتار می‌کرد. اخلاق و جذبه‌ای در سفر به این استان داشت. می‌گفت بگذارید مردم حرف‌هایشان را بزنند. نهیب می‌زد. در بالگرد که از بهمئی برای افتتاح جاده ملی پاتاوه به دهدشت، برگشتیم مشغول به نماز بود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اعلام داشت: آیت‌الله رئیسی شیفته خدمت صادقانه به مردم بود.
سید علی احمدزاده اذعان کرد: خدمت بی‌منت، شبانه‌روزی و صادقانه برای مردم سرلوحه کار آیت‌الله رئیسی بوده است و خودش به میدان می‌رفت.
وی اظهار داشت: ایام حزن‌انگیزی برای همه مردم ایران و هم استانی‌هاست، از لحظات اولیه شنیدن بروز حادثه برای بالگرد شهید جمهور پخش شد نگرانی و اضطراب همه را فراگرفت.
احمدزاده یادآور شد: انقلاب اسلامی در ابتدا با حوادث تلخ بسیار روبرو بوده است و قبلاً شهید رئیس‌جمهور هم داشته‌ایم. شهید رجایی مدت کوتاهی رئیس‌جمهور بود که به شهادت رسید.
وی توضیح داد: شهید باهنر نخست‌وزیر کشورمان، رئیس دیوان عالی کشور و 72 شهید حزب جمهوری اسلامی، فرماندهان عالی‌رتبه در ارتش و سپاه و فرماندهان بزرگ در جنگ و در رأس آن‌ها شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی را از دست داده‌ایم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بااین‌وجود کمر انقلاب نشکست و دشمن هر چه تلاش کرد مردم پای نظام و انقلاب ماندند و دشمن ناامید شد.
احمدزاده بیان داشت: اکنون هم یک شخصیت برجسته، مرد میدان، عالم دین، تحصیل‌کرده دانشگاه در جایگاه ریاست‌جمهوری و نیروی شاخص و شناخته شده در جبهه مقاومت بود.
وی اضافه کرد: دل‌هایمان پر از اندوه و غم است برای رئیس‌جمهوری که همه درجات عالی برای خدمت به مردم را گذرانده است و در دستگاه قضایی به‌عنوان دادستان همدان، دادستان کرج، دادستان تهران، رئیس سازمان بازرسی کل کشور و دادستان کل ایران و رئیس قوه قضائیه و خادم امام رضا (ع) و منتخب مردم به‌عنوان رئیس‌جمهور خدمت کرده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان داشت: شخصیتی منحصربه‌فرد بود و بارها در نشست‌های مختلف می‌فرمودند این خواسته رهبر است و ما مکلف به اجرا هستیم و نباید روی زمین بماند.
احمدزاده خاطر نشان کرد: همه چیز را در راستای ولایت اهل‌بیت و ولایت ولی خدا می‌دانست و در این راستا تفکرش بود. قدردان مردم بود و خدمت به مردم را با عشق و علاقه و اخلاص با تمام وجود قبول داشت.
وی متذکر شد: بانویی ساعت پنج صبح جلو ما را گرفت و رئیس‌جمهور گفت در بالگرد را باز کنید و زن به‌محض دیدن رئیس‌جمهور گفت گه فقط می‌خواستم شما سید اولاد پیغمبر را ببینم و رئیس‌جمهور به گریه افتاد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مردم روستاها در جاده پاتاوه به دهدشت جمع شده بودند و او صادقانه ایستاد و بی‌ادعا با مردم حرف می‌زد و عشق او خدمت به مردم محروم بود.
احمدزاده اذعان داشت: شخصیتی بود که در تبعیت بی‌چون‌وچرا از رهبر هیچگاه کوتاه نیامد و در این 2 سال و قبل از آن به طور محض تسلیم رهبر بود.
به گفته وی، در مدت یک سال و نیم، 2 بار به این استان سفر کرد و می‌گفت باید به مردم این استان خدمت شود، دل در گرو مردم داشت. توجه به ارتباط با همسایگان و تعامل با همسایگان را طبق فرموده رهبری سرلوحه کارش بود. حتی با عربستان مشکلمان را رفع کردیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: وزیر خارجه کشورمان به‌عنوان حاج‌قاسم جبهه دیپلماسی در جبهه مبارزه با کفر بود.
گفتنی است، بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی سقوط شد که در این حادثه رئیس جمهور و چند نفر از همراهانش، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سرتیپ دوم پاسدار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

نظر شما