شناسهٔ خبر: 66789190 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

این افراد زودتر از پهپاد ترکیه‌ای به محل حادثه بالگرد رئیس‌جمهور رسیدند + جزئیات

اقتصادنیوز: رئیس هیات موتورسواری و اتومیبلرانی آذربایجان شرقی اعلام کرد که آفرودرها و موتورسواران اندرو این هیات زودتر از اعلام پهپاد ترکیه به محل حادثه بالگرد رئیس جمهور رسیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سیامک امیر خیزی رئیس هیات موتورسواری واتومیبلرانی آذربایجان شرقی درباره عملیات جستجو برای بالگرد رئیس جمهور گفت : من ابتدا شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان را به عموم مردم ایران تسلیت می گویم.

خبر مرتبط
ایجاد اختلال در عملیات پهپاد ترکیه‌ای+فیلم

اقتصادنیوز: پهپاد شناسایی ترکیه که برای عملیات جستجوی یافتن بالگرد حامل رئیس جمهور به ایران وارد شده بود، تا ارتفاع ۱۱ هزار پایی‌ پایین آمد ولی چون درختان و پوشش گیاهی تراکم زیادی دارد کار شناسایی پهپاد ترکیه‌ای را با مشکل مواجه کرد.

بعد از اعلام رئیس فدراسیون و پیگیری اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، با کمک گرفتن از ورزشکاران پنج شهرستان نزدیک ارسباران عملیات امداد و جستجو برای یافتن محل بالگرد رئیس جمهور آغاز شد. ۷۵ ورزشکار در قالب تیم های آفرود و اندرو از شهرستان های اهر ، کلیبر و هریس با اجازه نیروی انتظامی وارد منطقه شدند.

رئیس هیات موتورسواری واتومیبلرانی آذربایجان شرقی ادامه داد: برخی از روستاییان و محلی ها هلی کوپتر را دیده بودند و با کمک راهنمایان حرکت به سمت مناطقی که احتمال یافتن بالگرد می رفت را آغاز کردیم.

خبر مرتبط
ورود پهپاد شناسایی ترکیه به آسمان ایران+عکس

اقتصادنیوز: پهپاد شناسایی ترکیه برای کمک به تیم امداد و نجات ایران در عملیات جستجوی یافتن بالگرد حامل رئیسی و همراهانش وارد ایران شد.

وی گفت: دید کم و بارش باران و شیب های تند و گل و لای عملا کار را بسیار مشکل می کرد و در نهایت هم بچه های تیم اندرو توانستند به بالای سر هلی کوپتر برسند.

امیر خیزی گفت: به رغم ادعای مطرح شده، قهرمانان اندرو سوار زودتر از پهباد ترکیه موقعیت را به تیم های امدادی دیگر اعلام کردند و موقعیت بالگرد برای تیم های امداد نهایی شد.

رئیس هیات موتورسواری و اتومیبلرانی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: بالگرد در برخورد با زمین منفجر شده بود پیکرهای برخی از شهدا در کنار بالگرد سوخته بود و تنها پیکر حضرت آیت الله آل هاشم در فاصله حدود صد متری بالگرد بود که با تماس ایشان و مشخصاتی که آن شهید عزیز دادند راهنمایان محلی ارزیابی دقیق پیدا کردند و به پیدا شدن محل بالگرد کمک کرد.

امیر خیزی گفت: فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی و هیات های آن به کمک ورزشکاران خود در تمامی بلایای طبیعی همراه و کنار مردم هستند و آموزش های مختلفی را برای امداد و نجات توسط فدراسیون و هیات دیده اند.

نظر شما