شناسهٔ خبر: 66789034 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

خبرنگارآریادربابلسر برگزارشد:

اولين جلسه شوراي راهبردي دانشگاه مازندران تشکيل شد

صاحب‌خبر -
اولين جلسه شوراي راهبردي دانشگاه مازندران تشکيل شد

خبرگزاری آریا- دردفتر ریاست دانشگاه و با حضور اعضا اولین جلسه شورای راهبردی دانشگاه مازندران تشکیل شد.

به گزارش خبرنگارآریادرشهرستان بابلسر، با عنایت به اهمیت برنامه‌ریزی برای دست‌یابی به جایگاه دانشگاه «مقتدر»، «جامعه‌محور» و «کارآفرین»؛ و پیرو ابلاغ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص شکل‌گیری شورای راهبردی دانشگاه‌ها، با هدف استفاده از خرد جمعی و نظر خبرگان برای اتخاذ تدابیر لازم در جهت افزایش مشارکت ذینفعان اصلی دانشگاه در تدوین، اجرا و پایش سند برنامه راهبردی دانشگاه؛ ایجاد هم‌سویی و هماهنگی بین سند برنامه راهبردی با سایر برنامه‌های دانشگاه؛ عملیاتی نمودن اهداف موجود در اسناد فرادستی در خصوص علم، فناوری و نوآوری؛ و تلاش در جهت تحقق اولویت‌های پنج‌گانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ اولین جلسه شورای راهبردی دانشگاه در روز یکشنبه سوم اردیبهشت 1403 به ریاست دکتر حشمت‌الله علی‌نژاد و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سیدباقر حسینی کریمی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و اعضای شورای راهبردی دانشگاه برگزار گردید.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این نشست، رییس دانشگاه مازندران ضمن تقدیر و تشکر از همه دست‌اندرکاران تدوین سند برنامه راهبردی پنج‌ساله 1403-1407 در واحدهای ستادی و صف، اعم از مدیران، اعضای هیات علمی، یاوران علمی و نمایندگان دانشجویان که با محوریت مدیریت برنامه‌ریزی راهبردی و تیم تخصصی مربوطه، فعالانه در این امر مشارکت داشتند، گفت: از نقاط قوت این سند، تعامل و مشارکت همه اعضای دانشگاه در پدیدآوری آن و اتصال سند برنامه راهبردی به پروژه‌های عمرانی و پروژه‌های ویژه دانشگاه است.

رییس شورای راهبردی دانشگاه، خواستار مشارکت حداکثری همه اعضای دانشگاه در عملیاتی شدن این برنامه شد و بیان داشت: در این راستا باید برنامه‌ریزی مناسبی برای ایجاد سیستم پاداش مبتنی بر عملکرد مدیران و سایر اعضا انجام گیرد تا دانشگاه بتواند در بازه پنج‌ساله، به اهداف برنامه‌ریزی شده دست یابد. در این راستا، اجرای کامل و با جدیت برنامه مورد انتظار است.

در ادامه، دکتر مرتضی موقر، مدیر برنامه‌ریزی راهبردی دانشگاه، ضمن تقدیر و تشکر از مشارکت فعال تمامی ارکان دانشگاه در تدوین برنامه راهبردی، اعلام کرد: در حال حاضر برنامه عملیاتی یکساله معاونت‌ها و نقشه راه دانشکده‌ها در حال تدوین و بررسی است و پس از نهایی شدن، در پایان هر سال با رصد شاخص‌های تعیین شده، تحقق برنامه کنترل خواهد گردید. وی اشاره کرد: با توجه به امکان بازبینی و اصلاح سند برنامه راهبردی، در صورت ایجاد موانع و اقتضائات پیش‌رو، براساس تصمیم شورای راهبردی این برنامه می‌تواند در بازه‌های زمانی یکساله مورد بازبینی قرار گیرد.

دبیر شورای راهبردی در خصوص ساختار ذیل شورای راهبردی و الزامات اجرایی پیاده‌سازی برنامه، مواردی را مطرح نمود و دستور جلسه به بحث و تبادل نظر گذاشته شد و توسط شورا تصمیماتی اتخاذ گردید.

یادآور می‌شود: در ادامه جلسه، احکام اعضای شورای راهبردی دانشگاه ابلاغ گردید.

 

نظر شما