شناسهٔ خبر: 66786690 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آزادی ۳۰۱ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در استان مرکزی

رئیس کل دادگستری استان مرکزی از آزادی ۳۰۱ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و محکومین مالی در استان مرکزی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌‌الاسلام والمسلمین سعید جزائی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای آزادی زندانیان استان، اظهار داشت: سال گذشته تعداد 301 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و محکومین مالی زندان‌های استان با استفاده از ظرفیت‌هایی مانند اعطای تسهیلات بانکی، پذیرش درخواست اعسار محکومین توسط قضات، أخذ رضایت از شکات جهت گذشت از طلب خود و کمک‌های خود ستاد مرکزی و استانی ستاد دیه، آزاد شدند.

وی افزود: سال گذشته با برگزاری جشن‌های گلریزان آزادی زندانیان در شهرهای مختلف استان و نیز با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی و دعوت همگانی از شهروندان و خیرین پیش از 13 میلیارد و 900 میلیون تومان  توسط مردم استان مرکزی به منظور آزادی محکومین جرائم غیرعمد و محکومین مالی جمع آوری شد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی از  این افزایش 52 درصدی مبلغ جمع آوری شده نسبت به مدت مشابه سال ماقبل خبرداد و گفت: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از زندان در راستای تحقق سیاست‌های تحولی دستگاه قضائی و عمل به دستورالعمل ریاست معظم قوه قضائیه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها انجام  گرفته است. این اقدامات علاوه بر اجر و پاداش فراوان نزد خداوند نیز سبب کاهش بسیاری از صدمات و آسیب‌های اجتماعی جامعه و حمایت از خانواده‌های زندانیان می‌شود.

جزائی عنوان کرد: تعداد 210 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد و محکومین مالی، هم اکنون چشم انتظار دستان پر مهر و بابرکت خیرین و مردم شریف استان هستند، امیدواریم با یاری خیرین نیکوکار بتوانیم این مددجویان را به آغوش خانواده‌های خود بازگردانیم، با اقدامات و تدابیر نمایندگی ستاد دیه در استان مرکزی و جذب حداکثری کمک‌های مردمی، تاکنون 37 نفر از تعداد زندانیان جرائم غیرعمد با بدهی 90 میلیارد تومان در شرف آزادی هستند.

وی‌ با بیان اینکه در شهرهایی مانند خنداب، شازند و زالیان نیز برای نخستین بار شاهد برگزاری جشن گلریزان بودیم، خاطرنشان کرد: در جشن گلریزانی که با همت و نگاه نوع دوستانه مردم برگزار گردید در شهر اراک شاهد افزایش 86 درصدی کمک‌های مردمی بودیم، در شهر ساوه افزایش 47 درصدی، خمین 2.5 برابری و تفرش 4 برابری را تجربه کردیم با توجه به ظرفیت‌سازی انجام گرفته در سال‌های آینده هرچه باشکوه‌تر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/711/

نظر شما