شناسهٔ خبر: 66786036 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

هدف از ایجاد باغ موزه هرندی معرفی تمدن‌های کهن و باستانی استان کرمان است

محمد شجاعی

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: هدف از ایجاد باغ موزه هرندی معرفی تمدن های کهن و باستانی استان کرمان و ارتباط تاریخی آنها با محوطه‌های تاریخی همجوار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، محسن موحدی گفت: هدف از ایجاد باغ موزه هرندی معرفی تمدن‌های کهن و باستانی استان کرمان و ارتباط تاریخی آنها با محوطه های تاریخی همجوار است.

سرپرست معاون میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: در این موزه بخشی از اشیا را که طی چهار دهه گذشته در نتیجه کاوش های علمی باستان شناختی در تپه‌ها و محوطه‌های باستانی استان کرمان به دست آمده به نمایش درآمده است.

او با اشاره به اینکه مجموعه باغ موزه هرندی کرمان مربوط به اواخر دوره قاجار است گفت: این مجموعه توسط مرحوم عدل السلطان بنا شده و در سال ۱۳۱۳ شمسی توسط مرحوم ابوالقاسم هرندی خریداری شده است.

موحدی گفت: در سال ۵۴ باغ و بنای آن توسط مرحوم هرندی به وزارت فرهنگ و هنر برای تبدیل با موزه واگذار شد.

سرپرست معاون میراث‌فرهنگی کرمان با بیان اینکه باغ موزه هرندی دارای قسمت‌های متعددی است گفت: از جمله قسمت‌هایی که می‌توان به ساختمان اندرونی، بیرونی، بهار خواب، حمام، آشپزخانه، اتاق‌های مستخدمین، گاو گرد، حوض و آب نما اشاره کرد.

او اظهار کرد: در حال حاضر طبقه همکف ساختمان اصلی به عنوان موزه ساز و طبقه فوقانی به عنوان موزه باستان شناسی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما