شناسهٔ خبر: 66784894 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

کوبا هم عزای عمومی اعلام کرد

19 دی آنلاین: دولت کوبا با ابراز «تاسف عمیق» خود از شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، امروز سه شنبه را در سراسر این کشور عزای عمومی اعلام کرد.

صاحب‌خبر -
دولت کوبا با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: مردم و دولت کوبا، ایران را در این لحظه دردناک همراهی می‌کنند و ابراز اطمینان می‌کنند که انقلاب اسلامی تداوم خواهد داشت و می‌داند چگونه خود را از پسِ این رویداد تأسف‌بار احیا کند.
بر اساس اعلام رسمی دولت کوبا، از ساعت ۶ بامداد سه‌شنبه ۲۱ مه (یکم خرداد) تا ظهر روز چهارشنبه ۲۲ مه (دوم خرداد) کوبا در عزای عمومی خواهد بود و پرچم کوبا در سراسر این کشور به حالت نیمه‌افراشته درخواهد آمد.
میگل دیاز کانل رئیس‌جمهوری کوبا نیز در پیامی از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: حزب، دولت و ملت کوبا، به دلیل از دست دادن دوست بزرگ، سیاستمدار قابل تحسین و محبوب مردمش عمیقا متاسف هستند؛ ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه و همراهان ایشان.
برونو رودریگس وزیر امور خارجه کوبا نیز در پیامی جداگانه در شبکه ایکس ضمن ابراز تسلیت و تعزیت شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، «همه همبستگی و حمایت کوبا با ملت برادر، جمهوری اسلامی ایران» را ابراز کرد.

نظر شما