شناسهٔ خبر: 66784756 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

یورگن کلوپ عزت و احترام دید، پروین و حجازی حیا کن رها کن شنیدند!

در روز قهرمانی منچسترسیتی، وداع باشکوه هواداران لیورپول با یورگن کلوپ حسابی جلب توجه کرد.

صاحب‌خبر -

قهرمانی منچسترسیتی (چهارمین قهرمانی متوالی سیتی با گواردیولا) با استقبال هواداران لیورپول از یورگن کلوپ و مراسم باشکوهی که برای او برگزار کردند، جالب توجه شد.

کلوپ امسال هم نتوانست لیورپول را قهرمان لیگ جزیره کند و آخرین قهرمانی او به فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ برمی‌گشت ولی هواداران لیورپول با «حیا کن... رها کن» سراغ او نرفتند و با کلی عزت و احترام سرمربی محبوب خود را بدرقه کردند.

منچسترسیتی در ۷ سال اخیر ۶ بار با پپ قهرمان شده ولی لیورپولی‌ها طوری با کلوپ خداحافظی کردند که انگار در تمام این ۷ سال تیم‌شان را قهرمان کرده است. این مسئله نشان می‌دهد فرهنگ هواداری در اروپا کاملا با ایران متفاوت است.

البته این را هم در نظر داشته باشید که در انگلیس هر کسی سرمربی لیورپول، آرسنال، منچسترسیتی و... نمی‌شود؛ همان‌طور که در اسپانیا هر کسی سرمربی رئال مادرید نمی‌شود اما با تمام این اوصاف گاهی اوقات برخورد هواداران ایرانی با مربیان جالب نیست و حتی دیده شده بود که امثال پروین، زنده‌یاد حجازی و زنده‌یاد پورحیدری هم در ورزشگاه‌ها حیاکن رها کن می‌شنیدند. شاید هم در انگلیس این‌طوری نیست که مثلا یک لیدر بتواند به ورزشگاه خط بدهد!

بیشتر بخوانید: 

نظر شما