شناسهٔ خبر: 66783692 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

نماینده مجلس: کاستی‌های زیادی در حوزه نظارت وجود داشت

صاحب‌خبر -

شفقنا- نماینده مردم نقده در مجلس با انتقاد از مدیریت دولتی که بر صنعت ایران خودرو سایه افکنده است، گفت: دولت تنها 5 درصد از سهام این شرکت را دارا است اما به شکل بدی آن را مدیریت می‌کند.

به گزارش شفقنا از خانه ملت، علی زنجانی حسنلوئی در نشست علنی صبح امروز(سه شنبه، اول خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت ضایعه دردناک «شهادت رئیس جمهور و همراهانش» به محضر رهبر انقلاب و ملت شریف ایران، گفت: خدا را شاکرم در طول 4 سال دوران نمایندگی خود به جز خدمت به مردم اندیشه ای نداشته و همواره دغدغه شهروندان و زیرساخت های حوزه انتخابیه ام مد نظر بوده و بس.

نماینده مردم نقده، اشنویه، محمدیار و نالوس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جا دارد تشکر ویژه ای از کارکنان خدوم و وظیفه شناس قوه مقننه و کلیه همکاران داشته باشم به ویژه هیأت رئیسه مجلس که طی این 4 سال، زحمات زیادی را متحمل شد و قوانین تأثیرگذاری را مصوب کردند. همچنین از مردم حوزه های انتخابیه خود نقده، اشنویه، محمدیار و نالوس که 8 سال به بنده حقیر اعتماد کرده و قابل به خدمتگزاری خود دانستند تشکر می کنم.

وی در ادامه خطاب به مردم خاطرنشان کرد: مصوبات مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم، مصوبات عالی، کارشناسانه در حوزه اقتصاد و معیشت و همچنین نیازهای ضروری احصا شده در کشور بود که مدال افتخار انقلابی بودن مجلس یازدهم توسط رهبر انقلاب مؤید این موضوع است. با این حال باید پذیرفت در حوزه اجرا و نظارت، کاستی های زیادی وجود داشت که امیدواریم در دوره آتی مجلس و دولت با نظارت و پیگیری، این کاستی ها نیز جبران شود.

زنجانی اضافه کرد: به استحضار مردم حوزه انتخابیه خود می رسانم که طرح های خوبی جهت احیای دریاچه ارومیه به بهره برداری رسید که از جمله آن می توان به اتمام تونل و سدی در منطقه اشاره کرد همچنین به غیر از سرمایه گذاری در حوزه دریاچه ارومیه، اقدامات خوبی در منطقه صورت گرفت که از آن جمله، اتمام پل غیرهمسطح سه راه محمدیار، شروع احداث بزرگراهی به نقده و ایجاد ردیف در سال های 1401 تا 1403 و 150 میلیارد تومان مصوبه سفر ریاست جمهور و هیأت دولت به آذربایجان غربی بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بهسازی جاده نقده-پیرانشهر و نقده-اشنویه، پیگیری احداث جاده 4 بانده حیدرآباد-نقده، تکمیل بیمارستان 216 تختخوابی امام خمینی(ره) نقده و ارتقای بیمارستان به 360 تختخوابی از لحاظ تجهیزات و امکانات در شمال غرب کشور در نوع خود بی نظیر و در کشور کم نظیر است و می توان گفت شهرستان نقده اکنون قطب بهداشت و درمان در منطقه شده است و تکمیل بیمارستان شهرستان اشنویه نیز به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اقدامات دیگری که در حوزه انتخابیه اش انجام شده است، عنوان کرد: احیای دانشکده پرستاری و 4 رشته علوم پزشکی در نقده، پیگیری تبدیل شهر محمدیار به شهرستان با پایان مراحل اداری آن، پیگیری تبدیل یک روستای تاریخی به بخش تا مراحله پایانی آن، آسفالت تمام جاده های روستایی و تغییر اساسی در امور کابل کشی انتقال برق به روستاها از دیگر خدمات انجام شده در این دوره بوده است.

زنجانی در ادامه در تذکری خطاب به مسئولان کشور، اظهار کرد: مردم از وضعیت موجود در حوزه صنعت به ویژه صنعت خودرو، رضایت ندارند و علیرغم منویات رهبر انقلاب و با توجه به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده و با توجه به حساسیت های قانون اساسی و ابلاغیه سیاست های کلی نظام، از جمله می توان به شرکت ایران خودرو که فقط 5 درصد آن متعلق به دولت بوده اشاره کرد.

وی در همین رابطه تصریح کرد: متأسفانه کلیه دولت ها ایران خودرو را با همین 5 درصد مدیریت کرده و اجازه ندادند بخش خصوصی ابتکار عمل و خلاقیت خود را نشان دهد در صورتی که در این خصوص جا دارد به بیانات رهبری اشاره کنم که فرمودند یکی از بنگاه های اقتصادی علیرغم اینکه دولت سهم اندکی در آن داراست، به شکل نامناسب به این بخش مدیریت می کند.

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در تذکری خطاب به وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در حال حاضر چندین پروژه در نقده در حال اجرا است اما تا به امروز بیش از 40 میلیارد تومان بودجه در اختیار آنها گذاشته نشده در حالی که همه پیمانکاران بالای 200 میلیارد تومان طلبکار هستند.

 

 

 

نظر شما