شناسهٔ خبر: 66783536 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

حضور مقامات سوریه در سفارت ایران در دمشق برای ابراز همدردی

برخی از مقامات سوریه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق حاضر شدند و با سفیر کشورمان ابراز همدردی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مراسم امضای دفتر یادبود به مناسبت حادثه شهادت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور فقید کشورمان، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و جمعی از همراهان با حضور برخی از مقامات سوریه در محل سفارت کشورمان در دمشق برگزار شد.

در این مراسم حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه از مقامات و شخصیت‌هایی که برای ابراز همدردی و دلجویی با دولت و ملت سوگوار ایران در این مراسم حضور داشته‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

شب گذشته هم وزیر امور خارجه سوریه در پیامی برای «علی باقری کنی» سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان شهادت آیت الله سید «ابراهیم رئیسی» و دکتر «حسین امیرعبداللهیان» و همراهان بزرگوار آنها در سانحه دردناک سقوط بالگرد را تسلیت گفت.

وی تاکید کرد: ایران و کل امت اسلامی دو رهبر برجسته را از دست دادند؛ رهبرانی که زندگی خود را وقف خدمت به وطن خود و امت اسلامی کرده بودند. ما مطمئنیم که جمهوری اسلامی ایران قدرت غلبه بر این مصیبت بزرگ و ادامه نقش محوری خود در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی در ارتقای امنیت و ثبات و همچنین حمایت از آرمان‌های عادلانه ملت‌ها را دارد.

دیروز دولت سوریه با ابراز همدردی و همبستگی عمیق با ملت و دولت و رهبری ایران به خاطر شهادت جانسوز آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و دکتر حسین امیرعبداللهیان و هیئت همراه ایشان 3 روز عزای عمومی در سوریه اعلام کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما