شناسهٔ خبر: 66782965 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نگاهی به زندگینامه مالک رحمتی؛

شهادت؛ عاقبت خدمتگزاري جوان‌ترين استاندار کشور

صاحب‌خبر -
شهادت؛ عاقبت خدمتگزاري جوان‌ترين استاندار کشور
خبرگزاری آریا - مالک رحمتی که به عنوان جوان‌ترین استاندار دولت سیزدهم انتخاب شد، برنامه‌هایی برای انتقال آب ارس به تبریز و تشکیل شرکت مس آذربایجان را در اولویت پیگیری‌های خود در زمان تصدی استانداری آذربایجان شرقی قرار داده بود که متأسفانه در پی سانحه سقوط بالگرد به شهادت رسید و عاقبت به‌خیری‌اش فرصت ادامه این خدمات را به او نداد.

به گزارش سرویس سیاسی آریا به نقل از خانه ملت، دی ماه سال گذشته بود که عابدین خرم استاندار پیشین استان آذربایجان شرقی به علت مشکلات ریوی به جا مانده از دوران جنگ و عفونت تنفسی ناشی از بیماری کرونا در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز درگذشت و به دنبال آن آیت الله رئیسی رئیس جمهور، «مالک رحمتی» را بعد از رأی هیأت وزیران به عنوان جوان‌ترین استاندار دولت سیزدهم منصوب کرد.
خبرگزاری آریا

مالک رحمتی متولد سال 1361 در مراغه استان آذربایجان شرقی بود. این سیاستمدار، حقوقدان و مدیر ارشد اجرایی فارغ‌التحصیل مقطع دکتری حقوق خصوصی و خادم حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بود. او تا پیش از این معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی بود. رحمتی همچنین سوابق اجرایی دیگری در آستان قدس رضوی، وزارت کشور و بنیاد شهید از جمله قائم‌مقام آستان قدس، مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی، عضو هیئت امنا و ریاست بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس و عضویت هیئت مدیره و قائم‌مقام مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر و مسئولیت در سطوح مدیریتی وزارت کشور و اتاق بازرگانی ایران را در کارنامه خود داشت .
مالک رحمتی داماد سیدمصطفی سیدهاشمی، معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز بود.
خبرگزاری آریا

رحمتی که از دانش‌آموختگان دانشگاه امام صادق (ع) بود پس از آنکه به عنوان استاندار آذربایجان شرقی انتخاب شد، در گفت‌وگویی گفته بود: «در مقطع کنونی موضوعات مختلفی مثل انتخابات مجلس، مدیریت بحران آبی و خشکی دریاچه ارومیه، توجه به آمایش سرزمین و توسعه متوازن استان اولویت‌هایی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. از طرفی، برای به سرانجام رساندن پروژه‌هایی مثل انتقال آب ارس به تبریز و تشکیل شرکت مس آذربایجان و سایر مسائل مبتلابه مهم آذربایجان شرقی برنامه‌های خود را در یک بسته کامل راهبردی ارائه خواهم کرد.»
در نهایت 30 اردیبهشت 1403 که آیت الله رئیسی برای افتتاح سد قیز قلعه‌سی به آذربایجان شرقی سفر کرد، متأسفانه در مسیر بازگشت در جنگل دیزمار در محدوده عمومی میان ورزقان و جلفا، بالگرد حامل او دچار سانحه شد.
خبرگزاری آریا

آیت الله سید محمدعلی آل‌هاشم امام‌جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان او در بالگرد بودند. گروه‌های امدادی بلافاصله به محل سانحه بالگرد اعزام شدند اما شرایط آب و هوایی تلاش امدادرسانی به محل سانحه را با سختی روبه‌رو کرده بود.
خبرگزاری آریا

صبح روز 31 اردیبهشت نیز پس از پیدا کردن محل وقوع سانحه و یافتن لاشه بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، خبر شهادت او و همراهانش منتشر شد./
پایان پیام

نظر شما