شناسهٔ خبر: 66782318 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار تهران:

پایتخت آماده برگزاری تشییع باشکوه پیکر شهدای خدمت است

استاندار تهران ضمن تشریح جزئیات برگزاری تشییع ابدان مطهر رئیس‌جمهور شهید و هیئت همراه در تهران گفت: پایتخت آماده برگزاری تشییع با شکوه پیکر مطهر شهدای خدمت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا فخاری در ستاد برگزاری مراسم تشییع ابدان مطهر رئیس‌جمهور شهید و هیئت همراه در تهران، با اشاره به ویژگی‌های شهید آیت‌الله رئیسی مبنی‌بر داشتن هدف قاطع و شجاعت در انجام کار، اظهار کرد: بن‌بست‌شکنی برای احقاق حقوق ملت ایران از ویژگی‌های بارز ایشان بود.

وی با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی در تابعیت محض ولی‌امر مسلمین بود و خود را سرباز ایشان تلقی می‌کرد، افزود: ایشان الگوی خدمت به جامعه بودند که من به‌عنوان یک شهید ثانی بعد از شهید رجایی در مقام ریاست جمهوری از آن یاد می‌کنم، چراکه پس از آن عزیز سفر کرده، کسی که خالصانه در مسیر خدمت به مردم سر از پا نمی‌شناخت شخصیت بی نظیری همچون شهید آیت‌الله رئیسی بود.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه نخستین موضوعی که توسط شهید آیت‌الله رئیسی در دستور کار قرار داشت، عبور از بن‌بست‌ها بود، افزود: ایشان مانعی برای عبور از بن‌بست‌ها نمی‌دیدند و معتقد بودند که به اقتضای ظرفیت‌های موجود، باید کار انجام و بهترین خروجی‌ها گرفته شود.

فخاری عنوان کرد: ایشان تدبیر و روحیه انقلابی داشتند که خوشبختانه این روحیه در سطوحی از بخش‌های اجرایی کشور رسوخ کرده بود و امیدوار هستیم بتوانیم ضمن تعمیم این الگوی رفتاری به همه بخش‌ها و سازمان‌ها، انتظارات ملت را از مسیر مدیریت و حکمرانی برای انجام خدمت به مردم عزیز دنبال کنیم.

وی در ادامه در تشریح جزئیات برگزاری مراسم تشییع ابدان مطهر رئیس‌جمهور شهید و هیئت همراه در پایتخت اظهار کرد: شامگاه _سه شنبه یکم خرداد_ با برگزاری نماز مغرب و عشا، برنامه وداع با شهدا آغاز و در این راستا تدابیر لازم درباره تأمین امکانات حمل‌ونقل به وسیله مترو و اتوبوس در مسیرهای مختلف گرفته شده است.

استاندار تهران درباره برگزاری مراسم تشییع شهدا برای فردا _چهارشنبه دوم خرداد _ نیز بیان کرد: درهای دانشگاه تهران فردا از ساعت پنج و نیم صبح، باز و از ساعت ۷ و نیم به‌طور رسمی برگزاری مراسم و برنامه‌ها آغاز می‌شود و در ادامه، رأس ساعت ۹ صبح مراسم اقامه نماز بر پیکر شهدای عزیز توسط مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد.

فخاری بیان کرد: بعد از اقامه نماز، مراسم تشییع ابدان شهدا از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی برگزار و در این مسیر، خدمات لازم برای سهولت تردد مردم و خدمات جانبی ارائه می‌شود.

وی از تأمین همه امکانات و اتخاذ تدابیر ایمنی، امنیت و خدمات جانبی در مسیر برگزاری تشییع شهدا خبر داد و گفت: با تدابیر اندیشیده شده مردم عزیز می‌توانند با آرامش کامل مسیر تشییع را طی کنند.

استاندار تهران خاطرشان کرد: موکب‌هایی که در مسیر، به ارائه خدمات مشغول می‌شوند توسط خود مردم دایر شد و انشااله شاهد برگزاری مراسمی در خور شأن شهدای عزیز خواهیم بود، در مراسم تشییع شهدای خدمت، یک بار دیگر نشان می‌دهیم که همه امت، با هر گرایش، نگرش و سلیقه‌ای برای حفظ وحدت و انسجام ملی در کنار یکدیگر هستند و رسیدن به اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی را دنبال می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما