شناسهٔ خبر: 66782056 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خدمات آیت‌الله رئیسی برای خراسان شمالی ماندگار است

استاندار خراسان شمالی، گفت: خدمات شهید آیت‌الله رئیسی برای این استان و مردم محروم استان بسیار ماندگار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمدرضا حسین‌نژاد امروز در مراسم یادبود شهدای خدمت، اظهار داشت: امروز می‌دانیم که کوهی از تجربه و تدبیر در حوزه‌های مختلف را از دست داده‌ایم و یاد او  در دل‌ها خواهد ماند. 

وی مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان و عنایت ویژه او به خراسان شمالی را به دلیل محرومیت یادآورشد و افزود: در حوزه آب وقتی مشکلات استان بیان شد، محرابیان را مامور بررسی میدانی موضوع کرد و متعاقب آن انتقال آبرسانی به داخل استان را مصوب کرد که امروزه این پروژه با 5 هزار میلیارد تومان آغاز شده و بسیاری از مشکلات آبی 4 شهرستان را رفع خواهد کرد. 

استاندار خراسان شمالی ولایت‌مداری رئیس جمهور شهید را مورد توجه قرار داد و گفت: برخی مصوبات سفر مقام معظم رهبری از سال 1391تا 1400  مثل سد گلمندره که پیشرفت چندانی نداشتند، مورد توجه جدی رئیس جمهور قرار گرفت و با تخصیص اعتبارات لازم پروژه‌ها پیشرفت خوبی کردند و سد بیدواز تکمیل شد و سد گلمندره به آبگیری رسید. 

حسین‌نژاد توجه جدی رئیس جمهوری به امور زیربنایی، عمرانی، حمل و نقل و غیره را تشریح کرد و گفت: اعتباراتی که رئیس جمهور شهید در استان ما به این امور اختصاص داد  به مراتب بیشتر از سایر استان‌ها بود. 

وی از ویژگی‌های مدیریتی رئیس جمهور هم اشاره کرد و افزود: وی مشکلات استان را بی‌واسطه از استانداران می‌شنید و معمولا استاندار و نمایندگان را با هم به حضور می پذیرفت تا این مشکلات را هم از نماینده دولت در استان و هم از نماینده مردم شنیده باشد. 

استاندار خراسان شمالی عنوان کرد: رئیس جمهور اختیارات استانداران را افزایش داد و نشست استانداران با وزرا را هر سه ماه یک بار برگزار می‌کرد تا مشکلات در همان جلسات تدبیر شوند. 

حسین‌نژاد ادامه داد: حذف ارز ترجیحی و اصلاحات اقتصاد موجب افزایش قیمت‌ها بود، اما این امر بنا به نظر اقتصاددانان همه دولت‌ها باید انجام می‌شد و این شجاعت در وجود ایشان بود و از طرفی اعتبارات پروژه‌های عمرانی نیز با این اصلاحات، تامین شد و نتیجه آن به نفع ملت است. 

وی ادامه داد: رئیس جمهور شهید محور وحدت بود و همه صداها را می شنید و ولایتمدار بود، در حوزه‌های حقوقی و کارشناسی صاحب نظر بود و به گفتگو‌های تخصصی اهمیت می داد. در شورای عالی مسکن، شورای عالی محیط زیست و غیره شخصا حضور موثر و کارساز داشت و خستگی‌ناپذیر بود. 

استاندار در تشریح اهم دستاوردهای دولت نیز اشاره کرد: در دروان آیت‌الله رئیسی اقتصاد، رشد 4 درصدی پیدا کرد. رشد نقدینگی کاهش یافت، نرخ بیکاری کاهش یافت، دریافت مجوزهای کسب و کار تسهیل شد، از قاچاق و  به ویژه قاچاق گسترده آرد جلوگیری شد، ارز ترجیحی حذف شد. ایران در سازمان‌های بین‌المللی عضو شد. جایگاه ایران در عرصه‌های بین‌المللی ارتقا یافت، فشارهای تحریمی را شکست، و همگرایی منطقه‌ای ایجاد کرد و نتیجه گفتمان بین‌المللی او خیزش‌های ضد استکباری امروز آزادگان جهان است. 

انتهای پیام/311/

نظر شما