شناسهٔ خبر: 66782025 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

جمع آوری یک برند بوتاکس در کشور به دلیل تقلبی بودن

بوتاکس از سوی شرکت‌های فناور تولید شده و از سوی دیگر وزارت غذا و دارو دستور جمع‌آوری بوتاکس‌های با برند دیسپورت آلمان را داده است؛ چرا که در حال حاضر در کشور تقلبی آن وجود دارد.

صاحب‌خبر -
بوتاکس‌های با برند آلمانی به دلیل تقلبی بودن از بازار کشور در حال جمع‌آوری است.
 
به گزارش ایسنا، فعالات عرصه تولید تجهیزات پزشکی تاکید کردند برندهای تقلبی محصولات مورد مصرف صنعت پزشکی زیبایی در بازار ایران بسیار بالاست، ضمن آنکه بوتاکس‌های با برند آلمانی به دلیل تقلبی بودن از بازار کشور در حال جمع‌آوری است.
 
مژگان کریمی، مدیرعامل یکی از شرکت‌های فناور در حوزه ساخت تجهیزات پزشکی در کارگاه آموزشی آشنایی با ملزومات مصرفی صنعت پزشکی زیبایی که در حاشیه نمایشگاه ایران هلث برگزار شد، با اشاره به وجود مواد مصرفی با برندهای متفاوت در بازار کشور، افزود: متاسفانه برندهای تقلبی در حوزه صنعت پزشکی زیبایی بسیار زیاد و تنها با آشنایی کامل به مشخصات فنی محصول می‌توان آنها را تشخیص داد.
 
وی عواملی چون افزایش سن، عوامل بیرونی و محیطی از قبیل سیگار کشیدن و در معرض آفتاب قرار گرفتن را از جمله عوامل مؤثر بر پیری دانست و ادامه داد: افراد در سن ۴۵ سالگی حدود ۲۵ درصد کلاژن پوست را از دست می‌دهند که باعث افتادگی، پیری و چین و چروک در صورت می‌شود و برای جلوگیری از روند پیری صورت، از روش‌های جوان‌سازی پوست شامل تهاجمی، کم‌تهاجمی و غیرتهاجمی استفاده می‌شود.
 
کریمی، بوتاکس را از جمله روش‌های غیر تهاجمی در این زمینه نام برد و یادآور شد: با تزریق بوتاکس در دوزهای پایین شاهد انقباض عضلانی صورت هستیم، ولی این روش اثرات کوتاه مدت دارد.
 
وی با اشاره به تولید برخی از محصولات جوان‌سازی پوست، افزود: بوتاکس از سوی شرکت‌های فناور تولید شده و از سوی دیگر وزارت غذا و دارو دستور جمع‌آوری بوتاکس‌های با برند دیسپورت آلمان را داده است؛ چرا که در حال حاضر در کشور تقلبی آن وجود دارد.
 
مدیر عامل این شرکت فناور با اشاره به اینکه فیلرها نیز یکی از موارد مصرفی در این صنعت است، افزود: اصطلاح ژل که برای فیلرها بکار می‌رود، به خاطر ساختار ژلی فیلرها است، فیلرها به دو دسته پرکننده و جوان‌سازی تقسیم می‌شوند که فیلر جوان‌سازی علاوه بر زیبایی اثر درمانی نیز دارند.
 
وی ادامه داد: علت استفاده از هیالورونیک اسید در صنعت زیبایی در فیلرها به دلیل واکنش‌های ایمنی‌زا و جلوگیری از پس زدن توسط بدن است. هیالورونیک اسید یک پلیمر زیست‌تخریب‌پذیر طبیعی است و قابلیت بالای آنها در جذب آب موجب استفاده از این ماده در فیلرها شده است.
 
کریمی تاکید کرد: فیلرهای هیالورونیک اسید ۸۰ درصد بازار این حوزه را تشکیل می‌دهد.
 
وی با اشاره به اینکه استفاده از بوتاکس از سن ۱۸ سالگی قابل تزریق است، گفت: توصیه شده که تزریق بوتاکس از سن ۳۰سالگی به بعد که روند پیری شروع می‌شود؛ صورت گیرد. می‌توان با تزریق بوتاکس و مراقبت‌های پزشکی از روند پیری جلوگیری کرد.
 
کریمی گفت: در حال حاضر در ایران بیشتر از فیلرها و دستگاه‌های مراقبتی در صنعت پزشکی استفاده می‌شود.

نظر شما