شناسهٔ خبر: 66781136 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وزیر جنگ اسرائیل: حکم دادگاه لاهه سلب حق دفاع از اسرائیل است

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درخواست دادستان دیوان بین‌المللی کیفری برای بازداشت نخست وزیر این رژیم را محکوم کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، گاردین نوشت: یواو گالانت، یکی از افرادی که توسط دادستان ارشد دیوان لاهه نام برده شده است، بار دیگر از تصمیم دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) برای صدور حکم بازداشت برای شخصیت‌های بلندپایه اسرائیل و حماس انتقاد کرد و گفت که این اقدام «تلاشی برای سلب حق اسرائیل برای دفاع از خود است.»

گالانت که خود از اصلی‌ترین عاملان جنایات جنگی در غزه است مدعی شد: دولت اسراییل از 7 اکتبر با دشمنی قاتل و خونخوار که مرتکب جنایات علیه زنان، کودکان و مردان اسرائیلی شده و اکنون از مردم خود به عنوان سپر انسانی استفاده می کند، می جنگد. ارتش اسرائیل مطابق با قواعد حقوق بین‌الملل می‌جنگد و تلاش‌های بشردوستانه منحصربه‌فردی را انجام می‌دهد که مانند آن در هیچ درگیری مسلحانه انجام نشده است. تشبیه اسرائیل به حماس نفرت انگیز است. تلاش دادستان کریم خان برای سلب حق دفاع از خود و آزادی ربوده‌شدگان توسط دولت اسرائیل باید کاملاً رد شود.

گفتنی است در دادخواست کریم خان دادستان دیوان لاهه، بنیامین نتانیاهو و گالانت متهم به نابودی، ایجاد گرسنگی به عنوان روشی برای جنگ، انکار کمک های بشردوستانه و هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان هستند.

نظر شما