شناسهٔ خبر: 66781086 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

نحوه اتصال گوشی به ضبط ماشین

برای اتصال گوشی به ضبط ماشین روش‌های بسیار زیادی وجود دارد. شما با استفاده از کابل AUX، USB، بلوتوث و غیره می‌توانید تلفن همراه را به ضبط ماشین وصل کنید.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

تا کنون پیش آمده با دوستان خود در یک ماشین نشسته و بر سر وصل کردن تلفن همراه به ضبط خودرو بحث و درگیری داشته باشید؟ وصل کردن تلفن همراه و گوش دادن به موسیقی مورد علاقه یکی از لذت بخش‌ترین کارهایی است که در طول نشستن در ماشین می‌توان انجام داد. برای اتصال گوشی به ضبط ماشین روش‌های بسیار زیادی وجود دارد. شما با استفاده از کابل AUX، USB، بلوتوث و غیره می‌توانید تلفن همراه را به ضبط ماشین وصل کنید. اگر می‌خواهید با نحوه اتصال گوشی به ضبط ماشین به‌ طور کامل آشنا شوید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

اتصال گوشی به ضبط ماشین

کسی از شما یادش هست که برای گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود در ماشین باید چه سختی‌ها و مشقت‌هایی را تحمل می‌کردیم؟ خوشبختانه از دوره‌ قدیم که هر 20 ثانیه یک بار نوار کاست را جمع می‌کردند و ضبط‌های سی دی خوری که ما را مجبور به رایت سی‌دی‌های مختلف می‌کردند، عبور کردیم. ضبط‌های خودروی امروزی بسیار پیشرفته هستند و تنها با چند تکنیک ساده می‌توان تلفن همراه را به آن‌ها وصل کرد. از مهمترین روش‌های اتصال گوشی به ضبط ماشین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اتصال گوشی به ضبط ماشین با استفاده از کابل AUX

این روش را می‌توان به عنوان ساده‌ترین روش اتصال گوشی به ضبط ماشین معرفی کرد. کابل AUX در دو طرف خود دارای جک 3.5 میلی‌متری است که یک سر آن به تلفن همراه و سر دیگر به ضبط خودرو متصل می‌شود. برای پخش آهنگ‌های موجود در تلفن همراه با استفاده از کابل AUX کافی است تا کابل را به دو طرف وصل کنید. سپس از قسمت Mode ضبط خودرو گزینه AUX را بزنید. اکنون همه چیز آماده است تا آهنگ مورد نظر خود را در ضبط خودرو پخش کنید. از جمله مهمترین مزایا و معایب کابل AUX برای اتصال گوشی به ضبط ماشین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مزایا:

  1. کابل‌های AUX معمولا بسیار ارزان قیمت هستند و شما حتی با هزینه‌های کمتر از 20 هزار تومان هم می‌توانید این کابل‌ها را خریداری کنید.

  2. امکان پخش فرمت‌های مختلف صوتی و تصویری با استفاده از کابل AUX در ضبط خودرو وجود دارد.

  3. کیفیت پخش موزیک در این روش بسیار بالا و قابل قبول است.

  4. اتصال به ضبط ماشین با این روش بسیار ساده است.

معایب:

  1. بیشتر کابل‌های AUX (به ویژه‌ کابل‌های ارزان قیمت) از کیفیت پایینی برخوردار هستند و بعد از مدت کمی استفاده خراب می‌شوند.

  2. طول کابل‌های aux محدود است و معمولا سرنشین‌های عقب از نعمت پخش آهنگ‌های خود محروم می‌شوند.

  3. در بیشتر تلفن‌های جدید جک 3.5 میلی‌متری هدفون به‌ طور کامل حذف شده و دیگر خبری از این درگاه وجود ندارد. پس اگر تلفن به روز دارید به احتمال زیاد نمی‌توانید از این روش استفاده کنید.

  • اتصال گوشی به ضبط خودرو با استفاده از کابل شارژ (USB)

منظور ما از کابل شارژ همان کابل USB است که شما تلفن همراه خود را به کمک ضبط شارژ می‌کنید. شاید فکر کنید که این موضوع یک شوخیست و انجام چنین کاری محال و به دور از منطق است. واقعیت قضیه این است که این موضوع کاملا صحت دارد. برخی از ضبط‌های خودرو وجود دارند که قابلیت شناسایی تلفن همراه شما را به عنوان یک حافظه اکسترنال دارند. پس زمانی‌ که شما تلفن همراه خود را از طریق USB به ضبط ماشین وصل می‌کنید، این امکان وجود دارد تا آهنگ‌های مورد نظر خود را پخش کنید. مهمترین مزایا و معایب اتصال گوشی به ضبط خودرو با این روش عبارتند از:

مزایا:

  1. همه ما کابل شارژ داریم و نیازی به خرید مجدد آن نیست.

  2. با استفاده از این روش شما می‌توانید هر فرمت صوتی و تصویری را با ضبط ماشین پخش کنید.

  3. وصل کردن گوشی با این روش بسیار ساده است.

  4. کیفیت پخش موزیک بسیار بالا است.

معایب:

  1. بیشتر ضبط‌های ماشین از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند.

  2. استفاده از این روش برای سرنشینان جلو بسیار راحت‌تر از سرنشینان عقب است.

  3. با اتصال گوشی به ضبط، گوشی شروع به شارژ شدن می‌کند. تفاوت ولتاژ شارژ ضبط با ولتاژ استاندارد شارژر گوشی می‌تواند به باتری تلفن همراه آسیب وارد کند.

  • اتصال گوشی به ضبط ماشین با استفاده از بلوتوث

اگر حوصله دردسر و سیم بازی را ندارید به شما توصیه می‌کنیم که با استفاده از بلوتوث، گوشی خود را به ضبط خودرو متصل کنید. البته استفاده از فناوری بلوتوث منوط به این است که ضبط خودروی شما از این قابلیت پشتیبانی کند. برای وصل کردن تلفن همراه به ضبط خودرو به این روش کافی است تا ابتدا بلوتوث ضبط ماشین را روشن کنید و سپس در تنظیمات بلوتوث تلفن همراه خود به دنبال نام بلوتوث آن بگردید. بعد از پیدا کردن نام بلوتوث بر روی آن ضربه بزنید تا اتصال تلفن همراه با ضبط خودرو انجام شود. بیشتر ضبط‌های فابریک و اصلی خودروی پژو (پارس، 206 و ..) دارای بلوتوث هستند. با فشار دادن و نگه داشتن دکمه سبز رنگ (تماس تلفن) بلوتوث ضبط روشن و آماده اتصال می‌شود. از مهمترین مزایا و معایب اتصال گوشی به ضبط ماشین با بلوتوث می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایا:

  1. برای وصل شدن به ضبط خودرو با این روش به هیچ تجهیزات اضافی نیاز ندارید. پس این اتصال را می‌توان به عنوان یک اتصال ارزان معرفی کرد.

  2. تمامی سرنشینان خودرو به راحتی می‌توانند از این قابلیت استفاده و آهنگ‌های مورد علاقه خود را پخش کنند.

  3. امکان اتصال تمامی تلفن‌های همراه (چه جدید و چه قدیم) به ضبط خودرو با این روش وجود دارد.

معایب:

  1. با اینکه اتصال گوشی به ضبط ماشین با بلوتوث عملیات ساده‌ای است. اما بسیاری از افراد توانایی انجام این کار را ندارند و دچار سردرگمی می‌شوند.

  2. معمولا کیفیت پخش موزیک با این روش کمتر از دو روش بالا است.

  3. برخی از فرمت‌های صوتی و تصویری را نمی‌توان با این روش پخش کرد.

  • اتصال گوشی به ضبط خودرو با استفاده از رادیو (FM پلیر)

اگر ضبط خودروی شما قدیمی است و با هیچکدام از روش‌های بالا نمی‌توانید تلفن همراه خود را به آن متصل کنید، ناامید نشوید. هنوز کور سو و روزنه امیدی برای شما باقی مانده است. این روزنه امید، همان رادیو و فندک شارژری خودروی شما است. تا به حال اسم دستگاه " FM Radio Transmitter" به گوشتان خورده است؟ این دستگاه با استفاده از کابل (USB یا AUX)، بلوتوث و .. به تلفن همراه شما وصل می‌شود. سپس آهنگ‌های مورد نظر شما را به فرکانس‌های رادیویی تبدیل و آن را برای ضبط خودروی شما ارسال می‌کند. به این ترتیب شما می‌توانید آهنگ‌های مورد نظر خود را پخش کنید. مهمترین مزایا و معایب این روش عبارتند از:

مزایا:

  1. نیازی به خرید ضبط و تجهیزات جدید وجود ندارد.

  2. علاوه بر پخش موسیقی این ابزار کاربردهای دیگری هم دارند.

  3. می‌توان فرمت‌های مختلف صوتی را پخش کرد.

معایب:

  1. معمولا FM Radio Transmitte قیمت بالایی دارند.

  2. کیفیت پخش در این روش نسبت به سایر روش‌های معرفی شده در بالا به مراتب کمتر است.

*‌ به این ترتیب شما می‌توانید ضبط‌های قدیمی را نیز به تلفن همراه متصل کنید. البته برای ضبط‌های قدیمی (کاست خور) می‌توان از کاست آداپتور نیز استفاده کرد. کاست آداپتور ظاهری کاملا شبیه به کاست‌های قدیمی دارد و می‌توان با استفاده از کابل AUX (برخی از آن‌ها بلوتوث هم دارند) تلفن همراه را به ضبط متصل کرد.

سخن پایانی

در این مقاله به‌ طور کامل در خصوص نحوه اتصال به ضبط ماشین صحبت کردیم. همان‌طور که مشاهده کردید، روش‌های بسیار زیادی برای متصل کردن تلفن همراه به ضبط خودرو وجود دارد. اینکه کدام یک بهترین روش برای انجام این کار است، به شما و امکانات ضبط و تلفن همراه شما بستگی دارد. اگر برای اتصال تلفن همراه به ضبط خودرو روشی را می‌شناسید که در این مقاله به آن اشاره نشد، در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

 

برچسب‌ها:

نظر شما