شناسهٔ خبر: 66780905 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

لو رفتن فایل صوتی گالانت در مورد آینده فلسطین و نقش آمریکا!

صاحب‌خبر -
لو رفتن فایل صوتی گالانت در مورد آینده فلسطین و نقش آمریکا!
خبرگزاری آریا - آژانس خبری فلسطینی "سما" به نقل از رسانه ی همگانی "اسرائیل"،"IPBC" ،گفت:"این شرکت رسانه ای اسراییلی اطلاعات جدیدی را منتشر کرده، که در آن "یوآو گالانت" وزیر جنگ رژیم اشغالگر صهیونیستی درباره روابط با واشنگتن و انتظارات وی در مورد اداره ی باریکه ی غزه در آینده ی پساجنگ آن و دولت فلسطین سخن گفته است.

بنا بر گزارش خبری "سما"، گالانت در ضبط‌ های فاش شده در جلسه نمایندگان حزب لیکود در کنیست گفت: "آمریکایی‌ها اکنون می‌دانند که تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه نخواهد بود و هیچ کشور فلسطینی هم وجود نخواهد داشت‌ و در این بین اظهارات عمومی آمریکا مهم نیست".
این آژانس خبری در خبر خود به از منبع رسانه ای اسراییلی افزود گالانت در این نشست تصریح کرد "این اظهارات را فراموش کنید، آنها می دانند که این عملی نیست، نه با این دولت و نه با هیچ دولت دیگری، زیرا "اسرائیل" آن را تحمل نمی کند.
گالانت افزود: "ما تحت هیچ شرایطی حکومت حماس بر غزه را نمی پذیریم، و اما در مورد کنترل غیرنظامی "اسرائیل" بر غزه، باید بگویم که ما به 4 لشکر نیاز داریم که ارتش باید به نحوی مالک آنها باشد...هزاران سرباز در طول سالها با جان خود هزینه خواهند کرد واین امر تمام ظرفیتهای اساسی "اسرائیل" را به طور عام و از نظر امنیتی به طور خاص متوجه غزه خواهد کرد و بدتر از همه اینها؛ آنست که ما مجبور خواهیم شد در مکان های بسیار مهمی حضور خود را کاهش دهیم".
گالانت قبلا وبااعتقاد به اینکه " حکمرانی نظامی بر غزه خونبار و پرهزینه خواهد بود "، به بنیامین نتانیاهو حمله علنی شدیدی کرده بود و نتانیاهو در پاسخ او گفته بود که "تشکیلات خودگردان فلسطین یا هر نهاد دیگری بر نوار غزه حکومت نخواهد کرد".
حرف اخر..
باید گفت که آمریکا در عرصه ی منازعه فلسطینی – صهیونیستی نقش اساسی داشته و به طور کلی از مهم‌ترین بازیگران موجود در روند صلح منطقه است و سیاست آن در قبال دوران پساجنگ در غزه، حمایت از راهکار دو دولتی در سرزمین‌های اشغالی به مرکزیت قدس شرقی و قدس غربی است؛ اما با این حال در جلسه اخیر شورای امنیت که در آن عضویت کامل دولت فلسطین در سازمان ملل به رأی گذاشته شد، آن را وتو کرد که صد البته این موضعگیری دوگانه او درقبال مساله ی فلسطین و بحران کنونی آن، تنها در راستای حمایت از این رژیم اشغالگر انجام می‌شود.

نظر شما