شناسهٔ خبر: 66779845 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در جلسه صبح امروز مطرح شد؛

توصیه استاندار برای تشییع باشکوه شهید خدمت/توجه به تدابیر امنیتی

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تشییع پیکر شهید آیت الله رئیسی در بیرجند توصیه هایی را برای برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم مطرح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت صبح سه شنبه در جلسه برنامه ریزی مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت و آیت الله رئیسی در بیرجند با تأکید بر اینکه مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و یارانش ملی و فراملی است، بیان کرد: نیاز است این مراسم را به صورت ویژه ببینیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هر کوتاهی در این زمینه تبعات سنگینی دارد لذا باید دستورالعمل‌ها و مصوبات دقیق اجرا شود، گفت: میزبانی از پیکر مطهر شهید آیت الله رئیسی در صبح روز پنج‌شنبه در خراسان جنوبی خواهد بود.

وی افزود: رعایت تمام ملاحظات و تدابیر امنیتی مراسم تشییع اهمیت دارد و مدیریت صحنه و ازدحام جمعیت باید دقت لازم صورت گیرد تا صحنه‌های تلخ و ناگوار کرمان در مراسم تشییع سردار سلیمانی تکرار نشود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه در مراسم تشییع باید از ظرفیت‌های مردمی برای برگزاری مراسم نیز استفاده کنیم، گفت: باید در برنامه تشییع از حالت صرف اداری خارج شویم.

قناعت با تأکید بر اینکه صبغه مردمی مراسم تشییع شهدای خدمت باید بر صبغه دولتی آن غالب شود، گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای اسکان مردم شهرستان‌ها و استان‌های دیگر برای حضور در مراسم تشییع شهید آیت الله رئیسی در مرکز استان خراسان جنوبی نیز ضرورت دارد.

افزود: استقرار اورژانس و ایستگاه‌های هلال احمر و نیروی انتظامی در جاده‌های استان و آماده‌باش بیمارستان‌های استان به ویژه بیرجند نیز باید انجام شود.

قناعت بیان کرد: در مراسم تشییع سخنرانی نخواهیم داشت و از مداحان کشوری برای مراسم دعوت خواهد شد،

وی یادآور شد: برای مراسم تشییع چندین مسیر از جمله میدان آزادی تا میدان سردار دل‌ها برای برگزاری مراسم تشییع پیشنهاد شده است که تیم حفاظت تهران باید تأیید نهایی کند.

نظر شما