شناسهٔ خبر: 66779570 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

خرید بیش از ۲ میلیون تُن گندم از کشاورزان ۱۰ استان

مدیر مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران از خریداری بیش از ۲ میلیون تُن گندم از کشاورزان ۱۰ استان کشور تا شامگاه ۲۹ اردیبهشت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)؛ شهرام جباری‌زادگان با اعلام اینکه تا روز شنبه، مجموعاً ۲ میلیون و ۴ هزار تُن محصول از گندمکاران در مراکز خرید تضمینی گندم تحویل گرفته شده است، گفت: دو سوم این میزان از کشاورزان خوزستانی و یک سوم باقی‌مانده از کشاورزان ۹ استان دیگر خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه تا ۲۹ اردیبهشت، استان خوزستان با خرید یک میلیون و ۳۲۵ هزار تُن در رتبه نخست خرید گندم قرار دارد، اظهار کرد: استان‌های ایلام با خرید ۲۰۱ هزار تُن، کرمان با خرید ۱۷۷ هزار تُن و فارس با خرید ۱۵۰ هزار تُن گندم نیز در رتبه‌های دوم تا چهارم خرید این محصول در کشور قرار دارند.

جباری‌زادگان با بیان اینکه تا روز شنبه، به ترتیب استان‌های کرمان با ۱۳ درصد، ایلام با ۱۱ درصد، و سیستان و بلوچستان با ۶ درصد افزایش خرید گندم نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته، بیشترین رشد تحویل این محصول را به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: تاکنون ۳۸ درصد از مطالبات کشاورزان ایلام و ۲۴ درصد از مطالبات کشاورزان بوشهر، پرداخت شده و واریز مطالبات گندمکاران سیستان و بلوچستان و خوزستان نیز آغاز گردیده است.

مدیر مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولت ایران در خاتمه با تأکید بر اینکه هر کیلوگرم گندم به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود، خاطرنشان کرد: ارزش گندم‌های خریداری شده تا روز ۲۹ اردیبهشت، مجموعاً بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان است که ۲۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن از گندمکاران خوزستان و ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از کشاورزان ۹ استان دیگر خریداری شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما