شناسهٔ خبر: 66777894 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

گزارش «اقتصادنیوز» از بازار دلار ؛

بازار ارز در محدوده احتیاط/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز سه شنبه 1 خرداد 1403

اقتصادنیوز: فعالان بازار از زمزمه مداخله ارزی بازارساز در بازاهای دبی، هرات و عراق در هفته‌های اخیر خبر می‌دهند. به عقیده آنها سیگنال‌های ارزپاشی می‌تواند خریداران را محتاط‌تر کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، روز گذشته همزمان با اخبار مربوط به سقوط بالگرد رئیس جمهوری، برخی اقدام به افزایش صوری قیمت شاخص‌های ارزی در بازار غیر‌رسمی کردند اما در نهایت بازی به ضرر نوسانات هیجانی مغلوبه شد و این ترفندها بی‌نتیجه ماند. به این ترتیب  روز گذشته بازار ارز به شرایط عادی خود بازگشت.

قیمت دلار هرات روز یکشنبه در کانال های تلگرامی تا ۶۱ هزار تومان بالا رفت اما روز دوشنبه کاهشی شد و تا ۵۷ هزار تومان پایین‌آمد و در این مرز حمایت شد. به عقیده معامله‌گران قیمت درهم و دلار به محدوده حمایتی رسیده‌اند که اگر آن را از دست دهند فشار فروش در بازار دوباره زیاد خواهد شد.از سوی دیگر قیمت درهم امارات با ۱۶ هزار و  ۵۰ تومان آغاز به کار کرد و با کاهش در ۱۵ هزار و ۸۶۰ تومان به کار خود پایان داد.

همچنین در معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به‌ نرخ ۴۴ هزار و ۸۶۸ تومان و حواله دلار نیز به‌ نرخ ۴۱ هزار و ۸۹۴ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر یورو در مرکز مبادله ایران نیز با افزایش نسبت به روز کاری قبل به ۴۸ هزار و ۸۰۵ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۵ هزار و ۵۶۹ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، درهم امارات نیز با ثبات  ۱۲ هزار و ۲۱۷ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۴۰۷ تومان است.

امروز هم یک خبر در بازار دست به دست می شود؛ آنکه سیگنال مداخله ارزی بازارساز در بازاهای دبی، هرات و عراق مداخله ارزی ارسال شده؛ موضوعی که فعالان بازار درباره آن می‌گویند که سیگنال‌ ارزپاشی می‌تواند خریداران را محتاط‌تر کند.

 

 

نظر شما