شناسهٔ خبر: 66777244 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مراسم «وداع» با پیکر رئیس جمهور و همراهان در تبریز/ وحیدی: مردم ایران از هر مصیبتی، پلکانی برای افتخارآفرینی جدید خواهند ساخت +ویدئو

صاحب‌خبر -

شفقنا-  مراسم «تشییع پیکر شهدای سانحه بالگرد رئیس جمهور و هیات همراه» امروز صبح در تبریز برگزار شد.

اختصاصی شفقنا: ویدیوهایی از مراسم تشییع رییس‌جمهور و همراهان در تبریز

اختصاصی شفقنا: گزارش تصویری: مراسم وداع با پیکر رئیس جمهور و همراهان در تبریز

به گزارش شفقنا، دو روز پیش بالگرد حامل رئیس جمهور و هیات همراه او که برای بازدید از «سد خداآفرین» و افتتاح چندین طرح ملی و استانی به آذربایجان شرقی رفته بود، هنگام عزیمت از این سد به مقصد «پالایشگاه تبریز» دچار سانحه شد. در این حادثه تلخ حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهور و همراهان او از جمله حسین امیرعبداللهیان؛ وزیر امور خارجه، آیت‌الله سید محمدعلی آل‌هاشم؛ امام جمعه تبریز، مالک رحمتی؛ استاندار آذربایجان شرقی و همچنین سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور، خلبانان و کادر پرواز بالگرد، شهادت گونه به سوی معبود شتافتند.

امروز مردم تبریز به خیابان آمدند تا در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور و هیات همراه او شرکت کنند. مراسم تشییع اگرچه از ساعت 9:30 از میدان شهدای تبریز به سمت مصلی آغاز شد ولی دسته های مردم عزادار از ساعاتی قبل به خیابان آمده بودند. در این مراسم پیکر رئیس جمهور و هیات همراه او از میدان شهدای تبریز به‌ سمت فرودگاه تشییع و از آنجا به تهران منتقل شد.

 

 

 

در این مراسم برخی از فرماندهان ارشد سپاه، مسئولان ارشد کشوری و استانی، اعضای هیات دولت همچون محمد مخبر، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور ، احمد وحیدی وزیر کشور و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

 

وحیدی وزیر کشور در بخشی از این مراسم گفت: امروز داغدار رئیس‌جمهور محبوب، مردمی، متواضع، با سلوک عرفانی و خدمت شبانه‌روزی، شجاعت و شهامت در فضای بین‌المللی هستیم که تراز مطلوب دولتمردی در نظام جمهوری اسلامی را در منصه ظهور همگان قرار داد. داغدار وزیر خارجه‌ای هستیم که در لحظات حساس مقاومت دیپلماسی فعال را از خود به جای گذاشت، امام جمعه محبوب که الگویی برای مردم بود و استاندار ولایی که در این مدت کوتاه در دل مردم جای گرفت و همه از ما بخاطر انتخاب ایشان تشکر می‌کردند.
وی افزود: امروز همه ما داغدار این عزیزان هستیم، مردم ایران نشان دادند که از هر مصیبتی پلکانی برای افتخارآفرینی جدید برای این نظام و ملت خواهند ساخت. ما اگر چه در این واقعه فرود سختی داشتیم ولی فراز درخشانی به برکت الگوسازی رئیس‌جمهور و دیگر شهدا خواهیم داشت. در انتظار فراز درخشانی هستیم که در پس این حادثه برای ما رقم خواهد خورد.
وی اضافه کرد: امروز وحدت ملی، انسجام و تلاشی ملی بسوی آینده درخشان خواهیم داشت، به برکت ولایت فقیه و تسکینی که در پیام ایشان بود، از این اتفاقات تلخ عبور خواهیم کرد.

وی گفت: مردم آذربایجان قدردان و قدرشناس امام جمعه محبوب و استاندار پرتلاش خود هستند، عهد می‌بندیم که راه سید محرومان و این شهدا را ادامه خواهیم داد که همچون ستارگانی در آسمان پرفروغ خواهند درخشید.

تصاویر هوایی از تشییع پیکر رئیس جمهور و همراهان در تبریز

عزاداران فلسطینی، عراقی و… هم برای بدرقه رئیس جمهور و هیات همراهشان در این مراسم حضور یافته بودند و پرچم به دست در میان مردم بودند.
بعد از اتمام مراسم وداع با پیکر رئیس جمهور و هیات همراه او در میدان شهدای تبریز، حاج مهدی رسولی ‌در سوگ شهدا ‌مر‌ثیه‌خوانی کرد و پیکر حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی و همراهانشان برای تشییع در تهران و قم به فرودگاه بین المللی تبریز منتقل شدند.

 

 

نظر شما